۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۸۷۱۸۶

چند خبر کوتاه از مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران

خبرگزاری رسا ـ برگزاری جلسه کارگروه تبلیغ حوزه علمیه خواهران استان یزد، برگزاری دوره آموزش کلاس‌داری نوین و فرقه‌های انحرافی در استان بوشهر، برگزاری نشست آسیب‌‌های فرهنگی در حوزه علمیه خواهران کرمانشاه، برگزاری دوره دانش‌‌افزایی ویژه طلاب در مدرسه فاطمیه زابل، بخشی از اخبار حوزه‌های علمیه خواهران است.
برگزاري نشست حوزه علميه خواهران
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط‌عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، برگزاری جلسه کارگروه تبلیغ حوزه علمیه خواهران استان یزد، برگزاری دوره آموزش کلاس‌داری نوین و فرقه‌های انحرافی در استان بوشهر، برگزاری نشست آسیب‌‌های فرهنگی در حوزه علمیه خواهران کرمانشاه، برگزاری دوره روش تدریس در حوزه علمیه خواهران استان یزد، برگزاری دوره دانش‌‌افزایی ویژه طلاب در مدرسه فاطمیه زابل، بخشی از اخبار حوزه‌های علمیه خواهران در روز دو‌شنبه 22 مهر 1392 است.
ادامه اخبار این حوزه به شرح زیر است:
برگزاری جلسه کارگروه تبلیغ حوزه علمیه خواهران استان یزد
سومین جلسه کارگروه تبلیغ حوزه علمیه خواهران استان یزد با حضور اعضای این کارگروه، در محل مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد برگزار شد.
در این جلسه حجت‌الاسلام ناصر محمدی مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، درمورد اهمیت فعالیت مبلغان و ساماندهی آنان به ایراد سخن پرداخت.
همچنین حسن‌پور معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد، گزراشی از جلسات گذشته و فعالیت‌های انجام شده و معرفی اعضای سابق و جدید این کارگروه تبلیغ را ارائه کرد.
در این جلسه همچنین درباره مسائل و راهکارهای جدیدی که باید برای بهبود هرچه بیشتر فعالیت‌‌های مبلغان صورت گیرد، نظراتی از سوی اعضا ارائه و بررسی شد.
در جلسه کارگروه تبلیغ حوزه علمیه خواهران استان یزد همچنین مصوباتی از جمله ارتباط با سازمان‌‌ها و ارگان‌‌های مختلف، حضور مدیر حوزه علمیه خواهران استان در شورای اداری جهت شناساندن فعالیت حوزه علمیه خواهران به ادارات و سازمان‌های مختلف و برگزاری دوره تربیت مبلغ ویژه ماه محرم به تصویب رسید.
برگزاری دوره آموزش کلاس‌داری نوین و فرقه‌های انحرافی در استان بوشهر
اولین دوره آموزش کلاس داری نوین و فرقه‌های انحرافی به همت مدیریت حوزه علمیه خواهران استان بوشهر برگزار شد.
حجت‌الاسلام یوسف جمالی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره به برگزاری دوره‌های تخصصی در این مدیریت استانی تصریح کرد: کارگاه آموزش کلاس‌داری نوین و فرقه‌های انحرافی به مدت دو روز توسط اساتید و کارشناس مجرب برگزار شد.
وی افزود: دوره کلاس‌داری نوین توسط حجت‌الاسلام بیاتی کارشناس مشاور و دوره فرقه‌های انحرافی توسط حجت‌الاسلام حیدری از مرکز تخصصی مهدویت برگزار شد.
آغاز به کار مدرسه علمیه خواهران اهرم در استان بوشهر
مراسم افتتاح مدرسه علمیه ریحانه‌النبی(س) اهرم در استان بوشهر با حضور طلاب و مسئولین این شهر برگزار شد.
حجت‌الاسلام عیسی راستگو امام جمعه و موسس مدرسه علمیه ریحانه‌الرسول(س) اهرم در این مراسم با اشاره به نیاز این شهر به مدرسه علمیه تصریح کرد: شهر اهرم با دارا بودن سه واحد دانشگاهی و مراکز علمی دیگر نیازمند مدرسه علمیه بود که با تلاش فراوان، امسال این مدرسه علمیه با 25 طلبه آغاز به کار کرد.
وی افزود: پایه و اساس انقلاب اسلامی از حوزه علمیه و توسط امام خمینی(ره) رقم خورده است که هدف از تشکیل مدارس علمیه تربیت طلاب، علما برای پاسداری از مرزهای دینی است.
امام جمعه اهرم گفت: حوزه‌های علمیه مردمی است و مردمی هم اداره می‌شود و امیدواریم مدیران و مسوولان شهرها کمک‌های خود را به این حوزه دریغ نکنند.
حجت‌الاسلام یوسف جمالی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در ادامه این مراسم با اشاره به آغاز به کار مدرسه علمیه ریحانه‌النبی(س) اهرم تصریح کرد: این اتفاق مبارک در این شهر جرقه‌ای است برای شروع یک نهضت علمی که به امید خداوند و یاری مردم دوستدار اهل‌بیت ‌(ع) حرکت پرشتابی پیدا خواهد کرد.
وی افزود: این مدرسه علمیه جهت پیشبرد اهداف متعالی خود نیازمند کمک مسئولین و مدیران این شهر است.
غبارروبی مضجع حضرت معصومه از سوی طلاب خواهر استان آذربایجان غربی
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان غربی از مراسم غبارروبی حرم حضرت معصومه(س) توسط طلاب شرکت کننده در حاشیه همایش طلیعه خبر داد.
اعظم پورحیدر افزود: از برنامه‌های جانبی همایش طلیعه حضور طلاب خواهر ورودی 91 استان آذربایجان غربی توفیق خادمی و غبارروبی حرم مبارک حضرت فاطمه معصومه(س) بود.
وی اضافه کرد: در این مراسم معنوی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در فضائل و مناقب آن بانوی بزرگوار مداحی کردند.
پورحیدر گفت: طلاب شرکت‌کننده در همایش طلیعه حضور همچنین از سفره متبرک غذای حرم حضرت معصومه(س) بهره‌مند شدند.
برگزاری نشست آسیب‌‌های فرهنگی در حوزه علمیه خواهران کرمانشاه
نشست آسیب‌های مدیریت فرهنگی با حضور مدیران و معاونان فرهنگی مدارس علمیه خواهران استان کرمانشاه برگزار شد.
حجت‌الاسلام حسن عرفان کارشناس فرهنگی و نویسنده برخی کتب در این نشست در تبیین آسیب‌های مدیریت فرهنگی به ایراد سخن پرداخت‌.
وی افزود: عالی‌ترین و مهم‌ترین شیوه‌های تربیتی، شیوه تکریمی است و بدترین و کم‌‌اثر‌ترین روش در شیوه تنبیهی است.
وی خطاب به معاونان فرهنگی مدارس علمیه گفت‌: با دانش‌پژوه و طلاب باید با نهایت احترام صحبت کنیم.
دوره روش تدریس در حوزه علمیه خواهران استان یزد برگزار شد
دوره روش تدریس با حضور استاد حجت‌الاسلام هاشم‌پور و اساتید مدارس علمیه خواهران استان یزد در محل مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد برگزارشد.
در این دوره که با حضور حدود 30 نفر از اساتید مدارس علمیه خواهران استان یزد در گرایش‌های مختلف برگزار شد، حجت‌الاسلام هاشم‌‌پور استاد دوره با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) اظهار داشت: اگر انسانی بخواهد راه سعادت را بپیماید بصیرت لازمه این راه است و یک استاد قبل از هر چیز باید بصیر باشد.
وی به مباحث صلاحیت استاد موثر، قلمروهای شناختی، مهارتی و عاطفی و سیر تاریخی علم‌آموزی بشر پرداخت.
حجت‌الاسلام هاشم پور ویژگی‌های ذاتی، حرفه‌ای و اکتسابی استاد خوب را بیان کرد و افزود: استاد باید خصوصیات جسمانی، ذهنی و روانی را در حد مطلوب داشته باشد و لازم است استاد قبل و حین تدریس در دوره‌های آموزشی شرکت کند.
وی یادآور شد: در قلمرو شناختی شناخت‌هایی از سوی استاد لازم است از جمله شناخت خود، یادگیرنده، جامعه و فرهنگ یاد گیرنده، فرآیند یادگیری موضوع درس و مباحث جانبی، فرآیند پژوهش، اهداف و اصول تعلیم و ارزشیابی.
برگزاری نشست معاونین فرهنگی مدارس علمیه خواهران استان یزد
نشست معاونین فرهنگی مدارس علمیه خواهران استان یزد برگزار شد.
در این نشست حسن‌پور معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: لازم است معاونین فرهنگی مدارس علمیه جهت رشد فرهنگی جامعه بانوان طلبه برنامه‌ریزی خوبی داشته باشند و کارها را بر اساس اهمیت طبقه بندی نمایند‌ و به فعالیت‌هایی که بانوان جامعه بیشتر به آن نیاز دارند رسیدگی کنند.
وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های مدارس علمیه در 4 بخش اخلاق، تریبتی، پرورشی و تبیلغ صورت می‌گیرد، گفت: لازم است معاونان فرهنگی ضمن اهمیت دادن به تمام بخش‌ها برای بخش اخلاق اهمیت ویژه‌ای قائل شوند.
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد با بیان اینکه جلسات اخلاق هفتگی با حضور طلاب به هیچ وجه نباید ترک شود، ادامه داد: هر انسانی در هر مرحله نیاز به تذکر دارد و آیه 55 سوره الذاریات تکلیف ما را در زمینه برگزاری جلسات ذکر و اخلاق مشخص نموده است.
برگزاری دوره دانش‌‌افزایی ویژه طلاب در مدرسه فاطمیه زابل
نخستین دوره دانش‌افزایی ویژه طلاب در مدرسه علمیه فاطمیه‌(س)‌ زابل برگزار شد.
زهرا سنچولی مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) زابل با اشاره به برگزاری دوره دانش‌افزایی در این مدرسه علمیه تصریح کرد: این دوره به مدت چهار روز با هدف تقویت و توانمند‌سازی طلاب در زمینه‌های اخلاقی‌، اعتقادی‌، سیاسی، ولایت فقیه و پژوهش برگزار شد.
وی افزود: این دوره با حضور حجج‌اسلام طباطبایی‌ و پورذهبی و آقایان خسروی و معزی برگزار شد.
برگزاری جلسه دفاع از تحقیقات پایانی در مدرسه الزهرا همدان
جلسه دفاع از تحقیقات پایانی شماری از طلاب در مدرسه علمیه الزهرا(س) همدان برگزار شد.
اکرم عظیمی مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) همدان با اشاره به برگزاری جلسه دفاع از تحقیقات پایانی شماری از طلاب این مدرسه علمیه تصریح کرد: این جلسه با حضور حجت‌الاسلام مصطفی رستمی به عنوان استاد داور برگزار شد.
وی افزود: در این جلسه از تحقیقات پایانی معصومه طلعتی شفیع با موضوع بررسی علل گرایش یا عدم گرایش قشر تحصیل کرده طلاب حوزه‌های علمیه شهر همدان به خرافات با راهنمایی مهدی کریمی‌، مریم حسنی با موضوع فضایل اخلاق اجتماعی در نهج‌البلاغه با راهنمایی مریم شمخانی و فیروزه نورمحمدی با موضوع جنگ نرم در براندازی بنیان خانواده دفاع شد.
برگزاری جلسه دفاع از تحقیقات پایانی در مدسه حضرت زهرا میبد
جلسه دفاع از تحقیقات پایانی شماری از طلاب مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) میبد برگزار شد.
سمیه برزگری معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) میبد با اشاره به برگزاری جلسه دفاع از تحقیقات پایانی شماری از طلاب این مدرسه علمیه تصریح کرد: در این جلسه تحقیقات پایانی فاطمه زارع‌شاهی با موضوع شرح صدر در قرآن و روایت با راهنمایی افسر قاسمی، فاطمه ابراهیمی با موضوع بررسی گناه و آثار آن در زندگی فردی با راهنمایی رویا دهقانی و مهناز تقی‌زاده با موضوع آثار تربیتی سوره لقمان و صدیقه غلام ‌شاه دین‌پناه با موضوع خودسازی در قرآن و روایات با راهنمایی رویا دهقانی دفاع شد.
این جلسه با حضور سید احمد میرخلیلی به عنوان استاد داور برگزار شد.‌
وی همچنین افزود: در این جلسه تحقیقات پایانی زهرا غالبی با موضوع‌ عوامل کاهش معنویت در خانواده با راهنمایی سید احمد میرخلیلی، فاطمه فلاح با موضوع ضرورت نظم در آیات و روایات با راهنمایی رویا دهقانی و نرگس اسلامی‌پور با موضوع امنیت و راه‌های تامین آن با راهنمایی افسر قاسمی دفاع شد.
برزگری گفت: این جلسه با حضور محمد مهدی خواجه‌پور به عنوان استاد داور برگزار شد‌ که تحقیق پایانی زهرا غالبی با کسب نمره 19به عنوان تحقیق پایانی برتر اعلام شد.
افتتاح پایگاه بسیج طلاب مدرسه امام هادی شوشتر
طی مراسمی با حضور مسئولین، پایگاه بسیج طلاب مدرسه علمیه امام هادی‌(ع) شوشتر آغاز به کار کرد.
حجت‌الاسلام بهرام مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون در سپاه پاسداران استان خوزستان در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: رویکرد حوزه‌های علمیه باید بیش از گذشته روحیه انقلابی و بسیجی باشد.
وی افزود: انتظار‌ی که از بسیجیان طلاب داریم این است که سر گروهی حلقات صالحین را در مساجد شهر به عهده گیرند.
در پایان برنامه حکم مسئولیت فرمانده پایگاه طلاب توسط حجت‌الاسلام بهرام به خانم شیعه‌زاده اعطا شد.
آغاز به کار شورای پژوهشی در مدرسه عصمتیه بابل
به همت معاونت پژوهشی مدرسه علمیه عصمتیه بابل شورای پژوهشی در این مدرسه علمیه آغاز به کار کرد.
سیده فاطمه صالحی امیری دبیر شورای پژوهشی مدرسه عصمتیه بابل در این نشست با اشاره به آغاز کار شوارای پژوهشی در این مدرسه علمیه تصریح کرد: در این جلسه حجت‌الاسلام فلاح به عنوان مدیر شورای پژوهشی انتخاب شد.
وی افزود‌: در این نشست طرح‌نامه تحقیق پایانی سه نفر از طلاب مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.
برگزاری مراسم تودیع و معارفه مدیران مدرسه سطح دو و سه فاطمیه کرمان
مراسم تودیع و معارفه مدیران مدرسه علمیه سطح دو و سه فاطمیه(س) کرمان برگزار شد.
محمود خالقی معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات 16 ساله خانم محمدی در سمت مدیر مدرسه فاطمیه(س) کرمان تصریح کرد: این تعغیر به علت مصوبه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در مورد تفکیک مدیران دو سطح برگزار شد.
لازم به ذکر است در پایان این مراسم حجت‌الاسلام حسین الله‌وردی مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمان در حکمی مرحمت محمدی را به عنوان مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمیه(س) کرمان و مطهره علی‌مرتضی را به سمت مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) این شهر منصوب کرد.
برگزاری مراسم تودیع و معارفه مدیر مدرسه فاطمیه شهرکرد
مراسم تودیع و معارفه مدیر مدرسه علمیه فاطمیه‌(س) شهرکرد با حضور طلاب و مسئولین این مدرسه علمیه برگزار شد.
حجت‌الاسلام یدالله رحمانی مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری در این مراسم از زحمات زهرا حامدی در طول خدمت به حوزه علمیه خواهران تقدیر و خانم سعیده تارنگ را به عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه فاطمیه‌(س) شهرکرد معرفی کرد.
برگزاری نشست اخلاقی در مدرسه الزهرا گرگان
اولین نشست اخلاقی در سال تحصیلی جدید در مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان برگزار شد.
آیت‌الله سید‌کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان در این نشست با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) پیرامون اهمیت فراگیری علم و دانش تصریح کرد: هیچ شخصی راه علم را نمی‌پیماید مگر آنکه خداوند راه بهشت را بر او آسان می‌کند‌.
وی به اهداف کسب علم اشاره کرد و افزود: هدف از کسب علم آشنایی با اسرار عالم خلقت برای رسیدن به خداست.
وی ادامه داد: خاصیت علوم بر این است که یا انسان را به سعادت می‌رساند و یا برای انسان حجاب می‌شود.
امام جمعه گرگان خطاب به طلاب تصریح کرد: طلاب باید چشم باطن خود را باز کنند و در مسیر علم‌آموزی طبق آیات و روایات حرکت کنند.
برگزاری نشست بررسی شبهات وهابیت در مدرسه علمیه کوثر علی‌آباد کتول
نشست اعتقادی‌، کلامی با موضوع بررسی شبهات وهابیت در مدرسه علمیه کوثر(س) علی‌آباد کتول برگزار شد‌.
خانم عابدی استاد و مشاور مدرسه علمیه کوثر(س) علی‌آباد کتول در این نشست با اشاره به شبهات وارده وهابیت به شیعیان تصریح کرد‌: یکی از شبهات وارده وهابیت بر شیعیان تبرک جستن به قبور اهل‌بیت‌(ع) است که تبرک به معنی این است که از انبیا و ائمه و آثار به جا مانده از آنها طلب برکت و فزونی کنیم‌.
وی افزود: نخستین دلیلی که وهابیت تبرک را حرام کرده است شباهت رفتار مسلمانان به مشرکان صدر اسلام نسبت به بت‌ها است که صرف شباهت ظاهری با مشرکان سبب کفر نمی‌شود.
وی با استفاده از منابع کتاب صحیح بخاری گفت: آن مسئله‌ای که مسلمانان را از مشرکان جاهلی جدا می‌کند نیت آنها است‌./9191/پ202/ن
ارسال نظرات