۲۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۱۸۷۳۲۹
امام جمعه موقت کرمان:

مذاکرات هسته‏ای با اقتدار کامل و برای حفظ منافع ملی پی‌گیری شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کرمان گفت: انتظار داریم تیم مذاکره کننده با اقتدار کامل و حفظ منافع ملی به کار خود ادامه دهد و در حل مشکلات ایران اسلامی قدمی مؤثر بردارد.
 حجت الاسلام عرب پور امام جمعه موقت کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام مهدی عرب پور، امام جمعه موقت کرمان، در خطبه‏های نماز عید قربان، که در مصلی امام علی(ع) این شهر برگزار شد، گفت: عید قربان از اعیاد بزرگ مسلمانان است که در آن تمرین غلبه بر هوای نفس صورت می‏گیرد.

وی ادامه داد: قربانی در ابتدا بین دو فرزند حضرت آدم، هابیل و قابیل انجام شد و از یکی پذیرفته شد و از دیگری قبول نشد؛ که دلیل قبول نشدن قربانی نبود اخلاص در انجام کار بود.

حجت الاسلام عرب پور اظهار داشت: قبل از اسلام قربانی کردن از سوی مشرکان در کنار کعبه انجام می‏شد و خون قربانی را به جهت پذیرفته شدن قربانی به دیوار کعبه می‏پاشیدند.

وی با بیان این که از انظر قرآن قربانی کردن مشرکان از دو جهت باطل بود، خاطر نشان کرد: اولین جهت باطل بودن آن است که قربانی برای بت‏ها بود و دلیل دیگر استفاده از خون قربانی و دور ریختن گوشت آن بود.

خطیب نماز جمعه کرمان تصریح کرد: برای قبول شدن قربانی این کار باید با نام خدا باشد و دیگر این که گوشت آن را به نیازمندان بدهیم.

وی همچنین تأکید کرد: هر چند قربانی در روز عید قربان فضیلت بسیاری دارد؛ اما در غیر این روز هم برای قربانی کردن ثواب بسیاری وجود دارد.

حجت الاسلام عرب پور با اشاره به مذاکرات هسته‏ای گفت: انتظار داریم تیم مذاکره کننده با اقتدار کامل و حفظ منافع ملی به کار خود ادامه دهد و در حل مشکلات ایران اسلامی قدمی مؤثر بردارد./9702/پ202/س

ارسال نظرات