۲۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۸۷۳۴۵

جشن و سرور در هند و چین به مناسبت عید قربان

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان هند و چین در اقصی نقاط این کشورها به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان جشن و مراسم ویژه ای برپا کرده اند.
چين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در برخی از استان ها و مناطق مسلمان نشین چین ازجمله منطقه خودمختار نین شیا و سین کیانگ در شمال غرب این کشور مسلمانان از روز دوشنبه این هفته تعطیلات عید قربان را آغاز کرده اند.


دراین منطقه برای مسلمانان به این مناسبت فرخنده پنج روز تعطیلی در نظر گرفته شده است. با این وصف براساس مقررات کشور چین مسلمانان درعید قربان سه روز تعطیلات دارند.


در چین همانند بسیاری از کشورهای دیگر مسلمانان در این عید بزرگ قربانی می کنند. با این حال یکی از سنت های جالب چینی ها این است که اصولا قربانی های خود را به طور دسته جمعی و در اطراف مساجد انجام می دهند.


بعداز برگزاری نماز عید، مسلمانان چین در مساجد مختلف این کشور از جمله مسجد جامع نیوجیه در شهر پکن و با حضور در کشتارگاه مخصوص آن درمراسم قربانی شرکت می کنند.


برخی از پایگاه های خبری در چین از عید قربان به عنوان بزرگترین عید برای مردم چین نام بردند. در برخی مناطق مسلمان نشین در این ایام تمهیدات و امتیازاتی هم برای مسلمانان در نظر گرفته می شود.


به طور مثال در منطقه خودمختار نین شیا در این روزها در بزرگراه ها از صاحبان خودروهای سواری عوارض دریافت نمی شود تا مردم آزادی بیشتری در مشارکت در برنامه های عبادی و مذهبی و جشن های عید داشته باشند.


گردشگران هم زمانی که از آثار دیدنی منطقه بازدید کنند باید بهای کمتری برای خرید بلیت ورودی نسبت به روزهای دیگر پرداخت کنند.


انجمن اسلامی چین امسال و همزمان با عید سعید قربان میهمانی ویژه ای با حضور شخصیت های دولتی، 280 نماینده از جامعه مسلمانان چین و بیش از40 تن از سفرای کشورهای مقیم برگزار کرد.

 

عید سعید قربان در کشور هند نیز تعطیل رسمی بوده و میلیون ها نفر از مسلمانان این کشور پس از اقامه نماز عید قربان ؛ این عید بزرگ را جشن می گیرند.

 


مسلمانان هندی با بیش از 200 میلیون نفر جمعیت از چند روز قبل خود را برای برگزاری آیین های عید قربان آماده کرده و ضمن دید و بازدید اقوام با خرید البسه نو و تهیه غذاهای خاص و همچنین قربانی کردن ،این روز بزرگ را با شکوه خاصی گرامی داشته و جشن می گیرند.


در دهلی نو صدها هزار نفر از مسلمانان اعم از زن و مرد ،از اولین ساعات صبح چهارشنبه با حضور در مساجد دهلی از جمله مسجد جامع شهر، نماز عید سعید قربان برگزار کردند.


رییس جمهوری هند نیز فرا رسیدن عید سعید قربان را به مردم این کشور تبریک گفته و خواستار پیروی آنان از راه و روش حضرت ابراهیم (ع) در زندگی روزانه خود شد.
/982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات