۲۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۱۸۷۳۴۹

درگیری نیروهای امنیتی و معترضان در بحرین

خبرگزاری رسا ـ نیروهای امنیتی رژیم آل‎خلیفه با معترضان که به خیابان‌ها ریخته بودند، درگیر شدند.
سرکوب مخالفان در بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، نیروهای امنیتی رژیم آل‎خلیفه با معترضانی که روز گذشته در سراسر این کشور برای محکومیت جنایات آل‌خلیفه به خیابان‌ها ریخته بودند، درگیر شدند.

 

جمعیتی از مردم در چندین شهر و روستا به نشانه پایان روزهای عزاداری برای یوسف النشمی به خیابان‌ها ریختند. النشمی آخرین قربانی سرکوب وحشیانه رژیم آل خلیفه در روزهای اخیر است.

 

النشمی در 11 اکتبر پس از گذراندن یک ماه در بازداشت، به مقام شهادت رسید. معترضان در روستای سنابیس در غرب منامه پایتخت بحرین، مراسم تشییع جنازه النشمی را برگزار کردند.

 

عبدالله یاسین از جوانان انقلابی بحرین بر اثر اصابت گلوله ساچمه‌ای مجروح شده و به بیمارستان برده شد. وضعیت این مصدوم، وخیم گزارش شده است.

 

ناآرامی‌ها در بحرین از اواسط ماه فوریه 2011 آغاز شد. خواسته معترضان در ابتدا، اصلاحات سیاسی و سلطنت مشروطه بود. تقاضایی که بعدها به دلیل سرکوب گسترده معترضان دعوت برای برکناری خاندان آل‌خلیفه تبدیل شد.

 

از زمان آغاز ناآرامی‌ها در این کشور حاشیه خلیج فارس، تعداد زیادی کشته و تعدادی از آن‌ها نیز در بازداشت در معرض شکنجه قرار گرفتند و هزاران نفر نیز بازداشت شده‌اند./994/ب102/د

ارسال نظرات