۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۸۷۴۸۸

اخبار کوتاه از مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران

خبرگزاری رسا ـ برگزاری جلسه دفاع از تحقیقات پایانی در مدرسه کوثر تهران، برگزاری دوره آموزشی احکام ویژه مبلغین در مدرسه کوثر تویسرکان، برگزاری جلسه دفاع از تحقیقات پایانی در مدرسه الزهرا ری، برگزاری جلسه تودیع و معارفه مدیر مدرسه حضرت زهرا‌ کنگاور، اعزام شماری از مبلغین مدرسه کوثر تویسرکان به مدارس آموزش و پرورش بخشی از اخبار حوزه‌های علمیه خواهران است.
مرکز مديريت حوزه هاي علميه خواهران
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط‌عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، برگزاری جلسه دفاع از تحقیقات پایانی در مدرسه کوثر تهران، برگزاری دوره آموزشی احکام ویژه مبلغین در مدرسه کوثر س تویسرکان، برگزاری جلسه دفاع از تحقیقات پایانی در مدرسه الزهرا س ری، برگزاری جلسه تودیع و معارفه مدیر مدرسه حضرت زهرا‌ س کنگاور، اعزام شماری از مبلغین مدرسه کوثر س تویسرکان به مدارس آموزش و پرورش، بخشی از اخبار حوزه‌های علمیه خواهران در روز ‌شنبه 27 مهر 1392 است.
ادامه اخبار این حوزه به شرح زیر است:
برگزاری جلسه دفاع از تحقیقات پایانی در مدرسه کوثر تهران
جلسه دفاع از تحقیقات پایانی یک نفر از طلاب درمدرسه علمیه کوثر تهران برگزار شد.
خدیجه جلالی مدیر مدرسه علمیه کوثر تهران با اشاره به برگزاری جلسه دفاع از تحقیقات پایانی در این مدرسه علمیه تصریح کرد: این جلسه با حضور خانم نیکو برش به عنوان استاد داور برگزار شد.
وی افزود: در این جلسه تحقیق پایانی معصومه خدمت‌گذار با موضوع بصیرت در آیات و روایات دفاع شد که با نمره 19 جزو پایان‌نامه‌های برتر قرار گرفت.
برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی در مدرسه فاطمه‌الزهرا‌ س پارسیان
مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا‌(س) پارسیان برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در این مراسم با اشاره به وظایف و مسئولیت‌های طلاب تصریح کرد: شناخت خدا، تهذیب، جدیت در تحصیل، برنامه‌ریزی هدفمند، مباحثه در دروس حوزوی، ادب در مقابل استاد، اراده قوی و تلاش در جهت هدایت جامعه از مهم‌ترین وظایف طلاب است.
برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی در مدرسه الزهرا س شاهین‌دژ
مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه الزهرا(س) شاهین‌دژ با حضور خانواده‌های طلاب برگزار شد.
حجت‌الاسلام قاسمی امام جمعه و موسس مدرسه علمیه الزهرا(س) شاهین‌دژ در این مراسم در مورد ارزش علم‌آموزی به ایراد سخن پرداخت.
حجت‌الاسلام سید‌جمال فرج‌زاده معاون اداری مالی حوزه علمیه خواهران استان آذر‌بایجان غربی در ادامه این مراسم در مورد تاسیس مدارس علمیه، وظایف هیأت امنا و چگونگی تامین منابع مالی مدارس علمیه به ایراد سخن پرداخت.
وی افزود: اگر علم برای خدا فرا گرفته شود خداوند خود اجر و پاداش آن را خواهد داد.
برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی در مرکز تخصصی فاطمه‌الزهرا س اردکان
مراسم افتتاحیه سال تحصیلی در مرکز تخصصی فقه و اصول فاطمه‌الزهرا(س) اردکان برگزار شد.
حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه اردکان در این مراسم از برگزاری کلاس‌های سطح سه و آماده بودن زمینه‌ها در ارتقای روزافزون این مرکز فقه و اصول اظهار خرسندی کرد.
حجت‌الاسلام سید‌ناصر محمدی مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در ادامه این مراسم با اشاره به اهمیت و فضیلت طلب علم در مورد برخی از آفات علم از جمله غرور و انگیزه‌های مادی به ایراد سخن پرداخت.
لازم به ذکر است به مناسبت هفته دفاع مقدس نمایشگاه عکس و کتاب با موضوع دفاع مقدس توسط امام جمعه اردکان در این مرکز افتتاح شد‌.
برگزاری دوره آموزشی احکام ویژه مبلغین در مدرسه کوثر س تویسرکان
به همت معاونت فرهنگی تربیتی مدرسه علمیه کوثر(س) تویسرکان دوره آموزشی تخصصی احکام ویژه مبلغین این مدرسه علمیه برگزار شد.
لیلا ترکاشوند مدیر مدرسه علمیه کوثر(س) تویسرکان با اشاره به برگزاری دوره آموزش تخصصی احکام در این مدرسه علمیه تصریح کرد: این دوره آموزشی احکام با حضور 18 نفر از مبلغین به مدت هفت روز برگزار شد.
وی افزود: در این دوره آموزشی در مورد احکام مورد نیاز بانوان همچون نماز‌، روزه‌، غسل‌، تیمم‌، وضو‌، پوشش‌‌ و محارم به صورت تخصصی بحث و تبادل نظر شد.
برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه الزهرا‌ س فامنین
مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه الزهرا(س) فامنین با حضور شماری از مسئولین استان همدان برگزار شد.
آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی نماینده ولی فقه در استان و امام جمعه همدان در این مراسم در مورد فلسفه وجودی حوزه‌های علمیه به ایراد سخن پرداخت.
وی افزود: هدف انسان از علم‌آموزی بندگی خدا و رسیدن به کمال است و در این مسیر باید شاکر خداوند باشد.
برگزاری جلسه دفاع از تحقیقات پایانی در مدرسه الزهرا س ری
به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) ری جلسه دفاع از تحقیقات پایانی شماری از طلاب این مدرسه علمیه برگزار شد.
معصومه وحیدی معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) ری با اشاره به برگزاری جلسه دفاع از تحقیقات پایانی در این مدرسه علمیه تصریح کرد: این جلسه با حضور دکتر شاکری برگزار شد.
وی افزود: در این جلسه تحقیقات پایانی اکرم شهابی با موضوع بررسی مراحل هدایت در قرآن، الهه قزوینیان با موضوع نقش وهابیت در تخریب دین اسلام از دید اعتقادی، سمیه سالم با موضوع معاد جسمانی از دید ابن سینا و ملاصدرا، راضیه موحدی‌نیا با موضوع عدالت اجتماعی در اندیشه فقهی سیاسی امام خمینی(ره)، سپیده سیستانی با موضوع آثار قناعت در زندگی و محمدپور رکنی با موضوع بررسی عوامل مؤثر بر افزایش ارزاق الهی دفاع شد.
برگزاری جلسه تودیع و معارفه مدیر مدرسه حضرت زهرا‌ س کنگاور
جلسه تودیع و معارفه مدیر مدرسه حضرت زهرا‌(س) کنگاور با حضور شماری از مسئولین این شهر برگزار شد.
حجت‌الاسلام ایوبی امام جمعه کنگاور در این مراسم هدف از خلقت انسان را عبودیت و بندگی خداوند عنوان کرد.
حجت‌الاسلام سعید فتحی مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه در ادامه ضمن قدردانی از کوهوند، سیده نجمه خاتون رضوی را به عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) کنگاور معرفی کرد.
اعزام شماری از مبلغین مدرسه کوثر س تویسرکان به مدارس آموزش و پرورش
شماری از مبلغین مدرسه علمیه کوثر(س) تویسرکان به مدارس آموزش و پرورش این شهر اعزام شدند.
لیلا ترکاشوند مدیر مدرسه علمیه کوثر(س) تویسرکان با اشاره به اعزم شماری از مبلغین این مدرسه علمیه به مدارس آموزش و پرورش تصریح کرد: هدف از اعزام مبلغین به مدارس مقاطع راهنمایی و ماز سویه پاسخ به سوالات دانش‌آموزان در زمینه‌های اعتقادی، اخلاقی و شرعی بود.
وی افزود: جذب حداکثری دانش‌آموزان و آشناسازی آنان با احکام، از دیگر اهداف اعزام مبلغین به مدارس آموزش و پرورش بود.
وی ادامه داد: تبلیغ رسالت عظیم و مهم حوز‌ه‌های علمیه و حضور خواهران طلبه در عرصه تبلیغ، جهاد در راه خدا است.
برگزاری جلسه دفاع از تحقیقات پایانی در مدرسه فاطمیه س پاکدشت
به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه فاطمیه(س) پاکدشت جلسه دفاع از تحقیقات پایانی یکی از طلاب این مدرسه علمیه برگزار شد.
زهرا وفایی‌نژاد مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) پاکدشت با اشاره به برگزاری جلسه دفاع از تحقیقات پایانی یک نفر از طلاب این مدرسه علمیه تصریح کرد: این جلسه با حضور عذرا خلیلی به عنوان استاد داور برگزار شد.
وی افزود: در این جلسه تحقیق پایانی رقیه یوسفی با موضوع عزت نفس در کودکان از منظر اسلام تاثیرات و راه‌کارها با راهنمایی فاطمه غلامی دفاع شد.
برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی در مدرسه شهید مطهری‌ تنکابن
مراسم آغاز سال تحصیلی در مدرسه علمیه شهید مطهری تنکابن با حضور اساتید و طلاب برگزار شد.
شاه‌چراغی امام جمعه تنکابن در این مراسم با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم‌(ص) در مورد رابطه عاطفی و آداب بین طلاب و اساتید به ایراد سخن پرداخت.
وی افزود: تزکیه و تهذیب در طی نمودن و فراگیری علوم اسلامی در حوزه‌های علمیه بسیار تاثیر‌گذار است.
وی ادامه داد: طلاب حوزه‌های علمیه باید از فرصت‌ها برای ذکر خدا‌، حفظ قرآن و نهج‌البلاغه استفاده کنند.
اعزام شماری از مبلغین مدرسه فاطمیه س شهرکرد به مدارس آموزش و پرورش
شماری از مبلغین مدرسه علمیه فاطمیه(س) شهر کرد به عنوان امام جماعت به مدارس آموزش پروش این شهر اعزام شدند.
سعیده تارنگ مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) شهر کرد با شاره به اعزام شماری از مبلغین این مدرسه علمیه به مدارس آموزش پرورش تصریح کرد: 50 نفر از دانش‌آموختگان این مدرسه علمیه به عنوان امام جماعت به مدارس دخترانه آموزش و پرورش این شهر اعزام شدند.
وی افزود: از جمله برنامه‌های تبلیغی مبلغان اعزامی به مدارس علاوه بر اقامه نماز، بیان مطالب اخلاقی با محوریت قرآن و پاسخگویی به سؤالات شرعی دانش‌آموزان است.
برگزاری سلسله نشست‌های بینش مطهر در مدرسه الزهرا س ری
سلسله نشست‌های بینش مطهر از مجموعه آثار مطالعاتی شهید مطهری در مدرسه علمیه الزهرا(س) ری برگزار شد.
خدیجه میرنظامی معان فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) ری در این جلسه ضمن بررسی کتاب امر به معروف و نهی از منکر شهید مطهری تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از اصول عملی اسلام است و به صراحت در قرآن‌، سیره پیامبر(ص) و اهل‌بیت‌(ع) بر آن تاکید شده است.
وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر دارای شرایطی است که فقها برای این امر چهار شرط بیان کرده‌اند. وی در ادامه در مورد شرایطی که فقها برای امر به معروف و نهی از منکر بیان کرده‌اند به ایراد سخن پرداخت.
برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی در مدرسه حضرت معصومه س شاهرود
مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه حضرت معصومه(س) شاهرود با حضور طلاب جدیدالورود برگزار شد.
ترابی امام جمعه و مؤسس مدرسه علمیه حضرت معصومه(س) شاهرود در این مراسم با اشاره به نیاز مبرم انسان‌ها به دانستن حقیقت و علم حقیقی تصریح کردند: امروز دنیا تشنه معنویت، ولایت و اخلاق خوب است.
وی به اهمیت معنویت در حوزه‌های علمیه اشاره کرد و افزود: اگر در مدارس علمیه، خوب علوم اسلامی را فرا بگیرید می توانید در جامعه تاثیر گذار باشید.
غبارروبی مزار شهدا از سوی طلاب مدرسه نورالزهرا س تهران
مراسم غبارروبی مزار شهدا و زیارت حرم امام خمینی(ره) از سوی شماری از طلاب مدرسه علمیه نورالزهرا(س) تهران برگزار شد.
زهره سلطان الکتابی مدیر مدرسه علمیه نورالزهرا(س) تهران با اشاره به مراسم غبارروبی مزار شهدا از سوی طلاب این مدرسه علمیه تصریح کرد: این مراسم با حضور 26 نفر از طلاب، فارغ‌التحصیلان و مسئولین این مدرسه علمیه برگزار شد.
وی افزود: زیارت قبور شهدای هفتم تیر و سرداران شهید، قرائت زیارت عاشورا و زیارت حرم امام خمینی(ره) از جمله فعالیت‌های انجام شده از سوی طلاب بود.
دیدار شماری از طلاب مدرسه حضرت زینب‌کبری س تهران با سالمندان
شماری از طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب‌کبری(س) تهران از آسایشگاه سالمندان بازدید کردند.
مریم هراتیان‌نژادی مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب‌کبری(س) تهران با اشاره به دیدار شماری از طلاب این مدرسه علمیه با سالمندان تصریح کرد: شماری از طلاب و مسئولین این مدرسه علمیه هم زمان با روز جهانی سالمندان از خانه سالمندان آتیه سبز بازدید کردند.
وی افزود: در این دیدار طلاب ضمن تبریک این روز به سالمندان و با ابراز همدردی از مشکلات و گلایه‌های آنان مطلع شدند.
برگزاری جلسه دفاع از تحقیق پایانی در مدرسه فاطمه‌الزهرا س مرند
به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) مرند جلسه دفاع از تحقیقات پایانی یک نفر از طلاب این مدرسه علمیه برگزار شد.
اکرم جعفرثانی مدیر مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) مرند با اشاره به برگزاری جلسه دفاع از تحقیق پایانی در این مدرسه علمیه تصریح کرد: این جلسه با حضور حجت‌الاسلام سعید بهشتی‌نیا به عنوان استاد داور برگزار شد.
وی افزود: در این جلسه زینب عیسی‌خواجه از تحقیق پایانی خود با موضوع فلسفه سیاسی احکام حج در آیات و روایات با راهنمایی منور اژدری دفاع کرد.
برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی در مدرسه الزهرا س جیرفت
مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه الزهرا(س) جیرفت با حضور شماری از مسئولین این شهر برگزار شد.
حجت‌الاسلام عسکری امام جمعه جیرفت در این مراسم چهار عامل موفقیت انسان را سخت‌کوشی در تحصیل، نظم و انضباط، تقوای الهی و زهد عنوان کرد.
غنچه‌پور فرماندار جیرفت در ادامه این مراسم گفت: حوزه‌های علمیه محل مناسبی برای تزکیه و تعلیم علم است.
وی افزود: وجود حوزه های علمیه و روحانیون در جیرفت می‌تواند باعث رشد و شکوفایی بیشتر این شهر شود.
برگزاری همایش عقلانیت اسلام و دفع لیبرالیسم در مدرسه فاطمیه س پاکدشت
همایش سیاسی عقلانیت اسلام و دفع لیبرالیسم اسلام آمریکایی در دفاع مقدس در مدرسه علمیه فاطمیه(س) پاکدشت برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمد جغتائی مسئول حوزه نمایندگی ناحیه مقاومت بسیج ورامین در این همایش در مورد اسلام ناب که پیامبر(ص) در وصیت نامه خود آن را در عمل به کتاب خدا و جدا نشدن از اهل‌بیت(ع) دانسته است، به ایراد سخن پرداخت.
زهرا وفایی‌نژاد مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) پاکدشت تصریح کرد: این همایش به همت بسیج طلاب مدرسه و با حضور امام جمعه این شهر برگزار شد.
غبار‌روبی مزار شهدا توسط طلاب مدرسه کریمه اهل‌بیت ع تهران
مراسم غبار‌روبی مزار شهدا به همت شماری از طلاب مدرسه علمیه کریمه اهل‌بیت ‌(ع) تهران برگزار شد.
زهره سادات فاطمی معاون فرهنگی مدرسه علمیه کریمه اهل‌بیت‌(ع) تهران با اشاره به برگزاری مراسم غبار‌روبی مزار شهدا تصریح کرد: این مراسم با حضور مسئولین، اساتید و طلاب این مدرسه علمیه در بهشت زهرا(س) برگزار شد.
وی افزود: قرائت دعای توسل و برگزاری نشست آسیب‌شناسی در رابطه با دور شدن از آرمان‌های شهدا‌ از دیگر فعالیت‌های برگزار شده طلاب در حاشیه غبارروبی مزار شهدا بود.
برگزاری همایش بیداری اسلامی و طلاب نخبه در مدرسه کوثر تهران
همایش بیداری اسلامی و طلاب نخبه با حضور شماری از مسئولین شهر در مدرسه علمیه کوثر تهران برگزار شد.
لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و مسئول امور بانوان همایش بین‌المللی بیداری اسلامی در این همایش در مورد نقش زنان در بیداری اسلامی و صیانت از دستاوردهای خوان شهدا به ایراد سخن پرداخت.
خدیجه جلالی مدیر مدرسه علمیه کوثر تهران با اشاره به اهداف برگزاری همایش بیداری اسلامی و طلاب نخبه تصریح کرد: این مراسم با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجدید میثاق با شهدای هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.
برگزاری نشست اخلاقی در موسسه آموزش عالی نورالزهرا‌ س زنجان
نشست اخلاقی در موسسه آموزش عالی نورالزهرا‌(س) زنجان با حضور امام جمعه این شهر برگزار شد.
آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی فقه در استان زنجان در این نشست با اشاره به توفیق طلبگی در حوزه‌های علمیه تصریح کرد: نام مقدس زهرای مرضیه(س) و خدیجه‌کبری‌(س) سرلوحه فضا، محیط و فکر شما است و این جای شکر دارد که در محیطی رشد کنید که فضای دینی و بینش علمی فراهم است.
وی افزود: در جمهوری اسلامی تلاش بر این است که حوزه‌ها وابسته به حکومت نباشند و این البته خوب است.
وی ادامه داد: تجربه ثابت کرده طهارت روح برگرفته از طهارت جسم است و این مهم صفای باطن و معنویت ایجاد می‌کند.
برگزاری نشست‌های بصیرت و معرفت به امام زمان‌(عج) در مدرسه کوثر س تویسرکان
به همت معاونت فرهنگی تربیتی مدرسه علمیه کوثر(س) تویسرکان سلسه نشست‌های بصیرت و معرفت با موضوع آشنایی با امام زمان(عج) برگزار شد.
لیلا ترکاشوند مدیر مدرسه علمیه کوثر(س) تویسرکان با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های بصیرت و معرفت به امام زمان(عج) در این مدرسه علمیه تصریح کرد: هدف از برگزاری این نشست‌ها آشنایی کامل طلاب با زندگانی حضرت مهدی(عج) از تولد تا حکومت جهانی و گسترش عدل الهی است.
وی افزود: در این جلسات که به صورت هفتگی برگزار می‌شود طلاب به طور کامل با ولادت حضرت مهدی(عج)، دوران غیبت، ضرورت وجود نواب خاص، غیبت کبری‌، مسائل نوظهور در عصر غیبت‌، عصر رجعت و حکومت جهانی(عج) آشنا می‌شوند.
برگزاری مراسم ختم قرآن کریم در مدرسه الزهرا س قروه
مراسم ختم دسته جمعی قرآن کریم هم زمان با هفته دفاع مقدس در مدرسه علمیه الزهرا(س) قروه برگزار شد.
زهرا عبدی مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) قروه با اشاره به برگزاری مراسم ختم کل قرآن کریم توسط طلاب این مدرسه علمیه تصریح کرد: این مراسم با شرکت طلاب، مسئولین و به همت معاونت فرهنگی این مدرسه علمیه برگزار شد.
وی افزود: ما هر چه داریم به برکت خون شهدا است و باید تا جایی که می‌توانیم یاد وخاطره دوران دفاع مقدس، شهدا و رزمندگان جنگ تحمیلی را زنده نگه داریم.
برگزاری نشست سیاسی در مدرسه حضرت زینب س سریش‌آباد
نشست سیاسی با موضوع هفته دفاع مقدس‌ به همت مدرسه علمیه حضرت زینب(س) سریش‌آباد برگزار شد.
حجت‌الاسلام رستمی مسئول عقیدتی سیاسی سپاه قروه در این نشست با اشاره به آیه 217 سوره بقره تصریح کرد: وجود استمرار در این آیه بیانگر دشمنی و نابودی همیشگی باطل علیه حق است.
وی افزود: تأمل در این آیه از قرآن نکاتی همچون وجود جنگ در هر برهه از زمان، شناخت اهداف جنگ و ضرورت مقابله هر چه بیشتر با این نوع جنگ‌ها‌ را یادآور می‌شود.
حجت‌الاسلام رستمی به سخنان مقام معظم رهبری در مورد هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ما در جنگ شرایط کمبود امکانات را تجربه کردیم ولی در حال حاضر به جایگاهی رسیدیم که با امکانات پیشرفته آماده دفاع از کشور اسلامی هستیم.
برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب دفاع مقدس در مدرسه فاطمیه س کرج
به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه(س) کرج نمایشگاه تخصصی کتاب دفاع مقدس در این مدرسه علمیه برگزار شد.
نرگس سادات مدرسی‌راد مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) کرج با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی دفاع مقدس در این مدرسه علمیه تصریح کرد: این نمایشگاه با هدف حفظ و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد.
وی افزود: در این نمایشگاه، کتاب‌هایی با موضوع زندگی‌نامه شهدا‌، سیره شهدا‌، آشنایی با داستان زندگی شهدا و شرح خاطرات شهدا از زبان خانواده و دوستان در معرض دید طلاب قرار داده شد‌./9191/پ202/ن
ارسال نظرات