۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۸۷۴۹۲

احتمال تعطیلی مدارس نیویورک در اعیاد اسلامی

خبرگزاری رسا ـ نامزد حزب دموکرات برای تصدی پست شهرداری نیویورک اعلام کرد که در صورت انتخاب شدن به این سمت تعطیلی اعیاد اسلامی را برای مدارس پایتخت تجاری آمریکا به رسمیت می‎شناسد.
دانش آموز مسلمانان آمريکايي
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "Islam.ru"، بیل دو بلاسیو، نامزد حزب دموکرات آمریکا برای کسب مقام شهرداری نیویورک، پایتخت تجاری ایالات متحده به مسلمانان این کشور وعده داد که در صورت انتخاب شدن به این سمت به دانش آموزان مسلمان اجازه خواهد داد که از تعطیلات اعیاد اسلامی استفاده کنند.
 
دانش آموزان شهر نیویورک در حال حاضر می توانند در دو عید مسیحیان و دو عید یهودیان در مدرسه حضور نیابند.
 
این در حالی است که دانش آموزان مسلمان حق شرکت در جشن های مربوط به اعیاد بزرگی مانند فطر و قربان را نداشته و باید میان تحصیل یا شرکت در امور دینی یکی را انتخاب کنند.
 
بیل دو بلاسیو در این ارتباط گفت: ما باید به اعتقادات مسلمانان احترام بگذاریم و این کار را از طریق فراهم آوردن تعطیلات در اعیاد اسلامی برای کودکان مسلمان انجام می دهیم.
 
نماینده حزب دموکرات آمریکا برای تصدی پست شهرداری نیویورک افزود که این ناعادلانه است که کودکان مسلمان به جای شرکت در اعیاد دینی خود در جلسه امتحانی حضور داشته باشند که می تواند در روز دیگری نیز برگزار شود.
 
این در حالی است که نماینده حزب جمهوری خواه آمریکا نیز برای عقب نماندن از رقابت بر سر کسب پست شهرداری نیویورک از تعطیلی اعیاد اسلامی حمایت کرده است.
 
جو لهوتا، نماینده حزب جمهوری خواه با اشاره به این که جمعیت مسلمانان نیویورک افزایش یافته است، گفت: باید به اسلام و آیین های آن احترام گذاشت، همان طور که به سایر ادیان احترام می گذاریم.
 
آمارها نشان می دهند که 13 درصد از دانش آموزان مدارس شهر نیویورک را مسلمانان تشکیل می دهند.
 
شورای شهر نیویورک در سال 2008 میلادی با صدور بخشنامه ای خواستار اجرای دو روز تعطیلی کودکان مسلمان به مناسبت اعیاد اسلامی شد اما این بخشنامه هیچ گاه اجرایی نشد.  
 
مایکل بلومبرگ، شهردار فعلی نیویورک با طرح تعطیلی اعیاد اسلامی در مدارس این شهر مخالف است.
 
وی بدون اشاره به این که دانش آموزان مسیحی و یهودی مدارس نیویورک از دو روز تعطیلی رسمی به مناسبت اعیاد خود برخوردار هستند گفت که با هرگونه افزایش یا کاهش تعطیلات مدارس موافق نیست./990/ب902/ک
 
ارسال نظرات