۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۱۸۷۶۲۷
بحران در عراق؛

حملات انتحاری علیه ساختمان های دولتی

خبرگزاری رسا ـ رسانه های غربی همچون بی بی سی در تلاشند این کشتار که غالبا توسط گروه های سازمان یافته تروریستی مانند القاعده انجام می شود را به درگیری های فرقه ای میان شیعیان و اهل سنت کشور یکپارچه عراق نسبت دهند.
انفجارهاي تروريستي عراق

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی فارسی در خبری به نقل از پلیس عراق گفت: در جریان پنج حمله انتحاری به ساختمان های دولتی و مراکز پلیس در استان الانبار در غرب عراق، 5 نفر کشته و دست کم 15 نفر مجروح شدند.


مقامات پلیس به بی بی سی گفته‌اند ظن آن می‌رود که گروه هایی مانند القاعده عامل این حملات باشند.


گفتنی است این دومین حمله در کمتر از یک ماه گذشته است که شهر راوه استان الانبار، هدف بمبگذاران انتحاری قرار می‌گیرد. این شهر در حدود 75 کیلومتری مرز سوریه واقع است.


پلیس همچنین اعلام کرده در جریان حمله انتحاری دیگری در شهر سامرا در شمال بغداد، پایتخت، 6 نفر کشته شدند. گفته شده بمب گذار، محل سکونت یکی از نیروهای ارشد پلیس را هدف قرار داده بود. کشته شدگان از اعضای خانواده این نیروی پلیس بودند.


قابل ذکر است که عراق ظرف ماههای گذشته شاهد افزایش خشونت‌ها بوده است. بیش از 6 هزار نفر در سال جاری در جریان خشونت های این کشور کشته شدند.


از همین رو رسانه های غربی همچون بی بی سی در تلاشند این کشتار که غالبا توسط گروه های سازمان یافته تروریستی مانند القاعده انجام می شود را به درگیری های فرقه ای میان شیعیان و اهل سنت کشور یکپارچه عراق نسبت دهند./1421/1409/ح

ارسال نظرات