۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۸۷۸۲۴
عفو بین‎الملل:

حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا غیرقانونی است

خبرگزاری رسا ـ عفو بین‎الملل اعلام کرد که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در پاکستان و یمن بسیار بیشتر از آنچه که مقامات این کشور ادعا می‎کنند قربانی گرفته‎ و ماموریت‎های غیرقانونی بسیاری در این کشورها انجام داده‎اند.
هواپيماي بدون سرنشين آمريکايي در حال شليک موشک

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز، سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در یمن و پاکستان بسیار بیش از آنچه که مقامات آمریکایی مدعی هستند تلفات گرفته است.


عفو بین الملل و چندین سازمان حقوق بشری دیگر با انتشار گزارشی همچنین اعلام کردند که بسیاری از ماموریت های صورت گرفته به وسیله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در یمن و پاکستان در تضاد با حقوق بین الملل قرار داشته است.


این گزارش که در حقیقت نتیجه بررسی 9 حمله هوایی در پاکستان و شش حمله دیگر در یمن است، تاکید می کند که آمریکا در حالی اقدام به کشتن اتباع این کشورها به وسیله هواپیماهای بدون سرنشین کرده است که دستگیری کشته شدگان ممکن بوده است.  


عفو بین الملل در گزارش خود افزوده است که موشک های آمریکایی در پاکستان باعث کشته شدن امدادگران شده و مرگ غیرنظامیان را در پی داشته است./990/ب904/د

ارسال نظرات