۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۱۸۷۸۶۳

توجیه های اوباما برای اولاند

خبرگزاری رسا ـ اوباما در تماس با رئیس جمهور فرانسه تصریح کرد رسانه ها بازتابی نادرست از فعالیت آژانس امنیت ملی آمریکا ارائه داده اند.
باراک اوباما در حال صحبت با تلفن

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا و به نقل از پایگاه خبری دویچه وله؛ کاخ الیزه با انتشار یک بیانیه رسمی اعلام کرد که اولاند مخالفت و ناخرسندی عمیق خود را از اقدامات آژانس امنیت ملی آمریکا به باراک اوباما منتقل کرده است.

 

بنا به گزارش کاخ سفید، اوباما در یک گفت‌وگوی تلفنی با فرانسوا اولاند تاکید کرده است که روش‌های گذشته برای جمع‌آوری اطلاعات مورد بازبینی قرار گرفته‌اند و مسئولان آمریکایی می‌کوشند که توازنی میان تامین امنیت و مراقبت از اطلاعات شهروندان برقرار کنند.

 

اوباما ضمن دلجویی از اولاند تصریح کرده است که برخی رسانه‌ها بازتابی نادرست از فعالیت آژانس امنیت ملی آمریکا در فرانسه ارائه داده‌اند.

 

بنا به گزارش رسانه‌ها، سازمان‌های امنیتی آمریکا در فرانسه تنها به شنود و جمع‌آوری اطلاعات از دشمنان سرگرم نبوده‌اند.

 

اوباما در این تماس تلفنی اعتراف کرده است که برخی پرسش‌های رسانه‌ای در مورد فعالیت NSA در فرانسه بجا و درست هستند.

 

اما اولاند در پاسخ اوباما گفته است: این اقدامات علیه دوستان و متحدان غیرقابل پذیرش است، زیرا که حریم خصوصی شهروندان فرانسوی را خدشه‌دار کرده است.

 

اولاند از اوباما خواسته است که در این‌باره توضیحات بیشتری ارائه و پیشاپیش اعلام کند که ادوارد اسنودن، همکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا چه اطلاعات دیگری هنوز در اختیار دارد. اولاند همچنین خواستار پایان‌ سریع جمع‌آوری اطلاعات و شنود از شهروندان فرانسوی شده است.

 

براساس گزارش روزنامه لوموند رهبران دو کشور خواهان همکاری برای تعیین کمیت و کیفیت جمع‌آوری اطلاعات در فرانسه شده‌اند./1420/ 1409/ح

ارسال نظرات