۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۱۸۷۹۷۰
بشار اسد:

اولویت امنیتی ما بازپس‎گیری منطقه القلمون است

خبر گزاری رسا ـ رییس ‌جمهور سوریه اولویت امنیتی خود را بازپس‌ گیری مناطق تحت کنترل افراد مسلح در منطقه القلمون عنوان کرد.
بشار اسد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «بشار اسد» رییس جمهور سوریه اخیرا در دو دیدارش با عباس زکی فرستاده فلسطینی و از رهبران جنبش فتح و یک هیئت عربی اصناف و مشاغل در دمشق اظهار داشت: اولویت امنیتی ما بازپس گیری مناطق تحت کنترل افراد مسلح در منطقه القلمون در وهله اول و سپس عزیمت نظامی برای بازپس گیری مناطق تحت کنترل این افراد در استان درعا در جنوب سوریه خواهد بود.

 

دیدگاه بشار اسد درخصوص تحویل سلاح های شیمیایی بر این اساس ارایه شد که روسیه قویترین هم پیمان کشورش است و چتر حمایتی راهبردی را برای دمشق در لحظه ای فراهم کرد که دو موشک شلیک شده برای شناسایی قدرت راداری روسیه سرنگون شد و این امر در طول 40 ثانیه روی داد.


به گفته اسد، این بدان معناست که می توان در سایه تحول راهبردی جدید از سلاح شیمیایی بی نیاز بود زیرا هدف اصلی آن محافظت از نظام و شهر دمشق و برقراری یک موازنه راهبردی بر این اساس بود که سلاح های شیمیایی انبار شده هجومی نیست بلکه برای اهداف کاملا دفاعی است.


بالاتر از این، بشار اسد گفت: که مکانیزم بین المللی ویژه تحویل انبار سلاح های شیمیایی به منزله یک نعمت از آسمان است زیرا این ماموریت اکنون بر گردن جامعه بین المللی است و به میلیاردها دلار پول نیاز دارد درحالی که سوریه این پول را ندارد و علاوه بر آن، برخی از انبارهای سلاح شیمیایی در مناطقی هستند که ارتش سوریه کنترلی بر آن ندارد.


برهمین اساس، بشار اسد در دیدارهای پشت درهای بسته خود گفت که تحویل سلاح‌های شیمیایی یک زیان است اما زیان راهبردی بزرگی در سایه موازنه کنونی به شمار نمی رود./994/ب102/د

منبع:فارس

ارسال نظرات