۰۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۸۸۰۱۳

مردم بحرین با شعار «مرگ بر آل‌خلیفه» شهید بحرینی را تشییع کردند

خبرگزاری رسا ـ مردم انقلابی بحرین در حالی‌که شعار «مرگ بر آل‌خلیفه» را سر می‌ دادند، پیکر شهید نوجوان بحرینی را با شکوه هرچه تمام تشییع کردند.
تشيع شهيد بحريني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، هزاران بحرینی روز گذشته با سر دادن شعار «مرگ بر آل‌خلیفه» پیکر شهید «علی الصباغ» را که سه شنبه شب با برخورد بمب صوتی به سرش به شهادت رسیده بود با شکوه هرچه تمام در منطقه «بنی جمره» تشییع کردند.


شاهدان عینی تاکید کردند که تشییع پیکر شهید «علی الصباغ» از روستای «بنی جمره» آغاز شد و تشییع کنندگان پیکر این شهید را بر دوش حمل کرده و با وجود حضور گسترده نیروهای امنیتی و نظامی رژیم آل خلیفه آن را در خیابان ‌های اصلی روستا گرداندند.


این شاهدان در ادامه توضیح دادند که نیروهای امنیتی آل خلیفه با شلیک گلوله ‌های گاز اشک ‌آور تلاش کردند، تشییع کنندگان را سرکوب و آنان را بالاجبار متفرق کنند، همچنین بالگردهای رژیم آل خلیفه در آسمان روستا و به ویژه خیابان «ملا عطیه الجمری» به پرواز درآمدند.


شرکت کنندگان در این مراسم خواستار محاکمه شیخ حمد، پادشاه بحرین شده و او را مسوول تمام جنایاتی دانستند که در این کشور در جریان است.


شاهدان عینی همچنین بیان کردند که در جریان این مراسم مزدوران و نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه اقدام به شلیک گلوله‌ های ساچمه‌ ای به سمت تشییع کنندگان کردند و تعدادی از اهالی منطقه را زخمی کردند.


خبرگزاری رسمی بحرین روز گذشته در خبری مدعی شد که یک جوان بحرینی بر اثر انفجار بمبی که در حال کاشت آن بود، کشته شد.


خبرگزاری رسمی بحرین همچنین به نقل از رییس پلیس استان «الشمالیه» بحرین اعلام کرد که اتاق عملیات مرکزی این مرکز گزارشی درباره وقوع انفجار در روستای بنی جمره و کشته شدن یکی از اهالی آن، دریافت کرد که اطلاعات اولیه حکایت از آن داشت که متوفی «17 ساله» در ارتباط با مسائل کیفری تحت تعقیب بوده و در حالی‌ که در صدد کار گذاشتن بمب بود در اثر انفجار آن، جان باخت.


به گفته یک مسوول امنیتی بحرینی نیروهای امنیتی آل خلیفه با محاصره روستای بنی جمره، تمام راه‌های ارتباطی آن را مسدود و تدابیر لازم قانونی در این خصوص را اتخاذ کردند.


این مسوول امنیتی بحرینی مدعی شد که در کنار پیکر شهید الصباغ سلاح و مقداری مواد منفجره یافته است./994/ب102/د

منبع: فارس

ارسال نظرات