۰۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۱۸۸۰۱۵
رییس مرکز مطالعات راهبردی «الشرق» سوریه:

تحولات منطقه‌‌‎ای و جهانی به نفع عربستان و غرب در جریان نیست

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز مطالعات راهبردی «الشرق» سوریه، ‌عقب نشینی آمریکا از حمله نظامی به سوریه را عامل نگرانی ریاض خواند و تاکید کرد که تحولات خاورمیانه به نفع عربستان و غرب نیست.
رييس مرکز مطالعات راهبردي «الشرق» سوريه


 به گزارش خبرگزاری رسا، «حمید العبدالله» رییس مرکز مطالعات راهبردی «الشرق» سوریه روز گذشته در دمشق گفت: ریاض از عدم حمله نظامی آمریکا به سوریه عصبانی است و تاکید کرد که عربستان مانند بسیاری از کشورهای دیگر منطقه به حمله نظامی واشنگتن به سوریه دل بسته بود.


وی افزود: برخی‌ها اعتقاد داشتند که حمله احتمالی مذکور سرنگونی نظام سوریه را سرعت ببخشد و در نتیجه بر همه محور مقاومت در منطقه تاثیر بگذارد؛ محور مقاومتی که عربستان سعودی آن را خطری برای ریاض می‌ داند.


العبدالله نگرانی ‌های عربستان سعودی را ناشی از تحولات اخیر منطقه ‌ای و جهانی در سایه محدود شدن نفوذ غربی در خاورمیانه خواند و افزود: تحولات مذکور در راستای منافع عربستان سعودی و کشورهای غربی نیست.


رییس مرکز مطالعات راهبردی «الشرق» سوریه با بیان اینکه ریاض معتقد است که بین کشورهای غربی به ویژه درون اعضای کابینه آمریکا در خصوص سیاست خارجی واشنگتن اختلافاتی وجود دارد؛‌ افزود:‌ رژیم صهیونیستی و گروه‌های فشار طرفدار این رژیم با سیاست‌های اوباما در قبال ایران و سوریه مخالف هستند./994/ب102/د

منبع: فارس

ارسال نظرات