۰۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۸۸۰۵۹
شیخ عیسی قاسم:

کشورهای حامی آل‎خلیفه فاقد ارزش‎های دینی و اخلاقی هستند

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین با انتقاد شدید از حمایت برخی کشورهای از رژیم آل‎خلیفه و ارسال گازهای سمی به این کشور جهت سرکوب مردم، گفت: کشورهای حامی آل‎خلیفه فاقد ارزش‎های دینی و اخلاقی هستند.
آيت الله عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد اصلاحات را تنها راه پایان بحران در این کشور توصیف کرد و گفت: هیچ راه حلی جز اصلاحات وجود ندارد و ما در راه ثابت قدم هستیم حتی اگر اعتراضات طولانی شود و زیان های بیشتری تقدیم کنیم.

 

وی افزود: جهاد ما تا تحقق عدالت و بازپس گیری حقوق ادامه خواهد داشت تا امنیت را برای خود و خانواده تأمین کرده و سخنمان در سیاست کشور و آینده بحرین شنیده شود.

 

آیت الله عیسی قاسم پایان اعتراضات در پرتو حضور شهروندان در زندان و ادامه ظلم را غیرممکن دانست و تصریح کرد: تروریسم، ظلم بزرگی به شمار می آید و کاملا حرام است. چه تروریسمی شنیع تر از قتل غیرقانونی، تصویب قوانین ظالمانه، جنگ با آزادی و محرومیت از حقوق است؟

 

رهبر شیعیان بحرین، کشورهای حامی رژیم آل خلیفه را فاقد ارزش های دینی و اخلاقی توصیف کرد و اظهار داشت: ملت بحرین می گوید اگر نظامی در جهان به دین پایبند نباشد مطمئنا مقداری از ارزش های انسانی و وجدانی را به همراه دارد. کشورهایی که گازهای سمی را به بحرین صادر می کنند تا نیروهای امنیتی در هر ساعت از شبانه روزی به منازل مردم یورش برده و گازهای سمی شلیک کنند، فاقد این ارزش هستند.

 

وی ادامه داد: اگر این کشورها نمی خواهد از مظلوم حمایت کنند حداقل از حمایت ظالم نیز دست بردارند. ملت بحرین با اراده و جنبش مسالمت آمیزی که دارد، تنها به اصلاحات، برپایی عدالت پایان ظلم و توقف خونریزی راضی می شود.

 

شیخ عیسی قاسم در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به آزادی خلیل المرزوق از رهبران جمعیت الوفاق اسلامی از زندان آل خلیفه، خاطر نشان ساخت: بازداشت المرزوق، ظلم، خاموش ساختن صدای مردم، بی ارزش شمردن حقوق، نادیده گرفتن دین و عدالت بود و این امر درباره هزاران زندانی کنونی نیز صدق می کند.

 

خطیب جمعه شهر دراز تأکید کرد: آزادی المرزوق و سایر زندانیان حق مسلم آنان است. تعقل، حکمت، سلامت وطن، توجه به دین و حق و همچنین تلاش برای یافتن راه حلی جهت پایان بحران در گرو آزادی همه زندانیان خانم و آقاست که تنها به دلیل مطالبه حقوق خود و کشورشان زندانی هستند./980/ب901/د

ارسال نظرات