۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۸۸۰۹۶
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

فرهنگ غدیر نماد باشکوه عزت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که واقعه غدیر در امتداد مسیر نبوت است، بیان داشت: فرهنگ غدیر نماد بارز و باشکوه عزت اسلامی بوده که باید به شکل ارزنده ای گرامی داشته شود.
حجت الاسلام جلالي امام جمعه فريدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید محمود جلالی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران امروز پس از اقامه نماز ظهر در محفل انس با قرآن کریم که در آمل برگزار شد با بیان این که عید غدیر عید اکمال دین و اتمام نعمت است، گفت: بعضی از علما در اثبات غدیر فقط در حدود سی جلد کتاب نوشته اند.

 

استاد حوزه امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به این که واقعه غدیر از جمله حوادث مهمی در تاریخ بوده که نمی توان اصل وقوع آن را منکر شد، بیان داشت: حداقل صد و ده طریق که به صحابه پیامبر برسد و بیش از هشتاد و چهار طریق دیگر که به تابعین پیامبر می رسد علاوه بر ائمه معصومین(ع) این مسأله را نقل طریق کرده اند که این قضیه از متواترات بین است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که هیچ کس در اصل غدیر و صدورش تشکیک نکرده است، خاطرنشان کرد: در تفسیر بیان رسول گرامی اسلام با اهل سنت مشکل داریم.

 

وی با اشاره به این که در سال آخر عمر پیامبر دو مسؤولیت تعلیم و آموزش مناسک حج به مردم و اعلام جانشین بعد از خودش را پیدا کرد، گفت: حدود 120 هزار نفر از باب این که با پیامبر همسفر شده و مناسک را بیاموزند در این مراسم شرکت کردند.

 

حجت الاسلام جلالی با تاکید بر اهمیت واقعه غدیر در دین مبین اسلام، گفت: پیامبر در این خصوص نگرانی داشته که خداوند منان فرمود شما را حفظ می کنم و نمی گذارم این نگرانی ها تحقق پیدا کند.

 

امام جمعه فریدونکنار با بیان این که عده ای به سبب جهاد و مبارزات امام علی(ع) نسبت به ایشان کینه داشته که سبب نگرانی پیامبر شد، ادامه داد: پیامبر نگران این هم بوده که مردم بگویند ایشان از عدالت عدول کرده و به دنبال فامیل بازی است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که در هیچ یک از دستوراتی که از حضرت حق به پیامبر داده شد تهدیدی به این گونه صورت نگرفته که عدم انجام آن به معنای ناتمام ماندن رسالت است، گفت: پیامبر ترس از جان خود نداشته و این هراس به سبب آن بوده که نکند مردم از مسیر هدایت و توحید برگردند.

 

وی با بیان این که تعصب کور چنان در عده ای اثر می گذارد که در ضلالت و تاریکی غوطه ور می شوند، بیان داشت: مردم می دانستند مقصود از کلمه مولا در خطبه غدیر به عنوان جانشین بعد از پیامبر است.

 

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که جهالت و ناآگاهی برخی از افراد آن ها را به راهی انحرافی کشانده است، گفت: دادن احتمال کلمه مولا به معنای دوست هم امکان ندارد.

 

امام جمعه فریدونکنار با تاکید بر این که واقعه غدیر در امتداد مسیر نبوت است، بیان داشت: فرهنگ غدیر نماد بارز و باشکوه عزت اسلامی بوده که باید به شکل ارزنده ای گرامی داشته شود./950/پ202/س

ارسال نظرات