۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۸۸۰۹۷

نام‌نویسی سومین جشنواره عکس حوزه آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ از سوی مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، فراخوان نام‌نویسی متقاضیان شرکت در سومین جشنواره ملی عکس حوزه «اشراق» اعلام شد.
فراخوان سومين جشنواره عکس حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جشنواره عکس حوزه «اشراق»، نخستین جشنواره ملی است که با موضوع روحانیت و حوزه‌های علوم دینی به صورت دوسالانه برگزار می‌شود و مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، نظر به رسالت خاص خویش، برای ثبت و ارائه تاریخ مصور روحانیت متعهد، سومین دوره آن را با همت هنرمندان عکاس ایران اسلامی برگزار می‌کند.

تشویق جامعه هنری کشور و ترغیب هنرمندان عکاس فعال برای پرداختن به موضوع‌های مرتبط با حوزه و روحانیت، استفاده از ظرفیت گسترده هنر عکاسی برای ثبت و انتقال نقش روحانیت در جامعه و شناسایی، کارایی و کارآمدی هنر عکاسی در تبیین مفاهیم و تأثیر آن بر مخاطب از جمله اهداف برگزاری این جشنواره اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، روحانیت و حوزه‌های علمیه، روحانیت و علم، روحانیت و تبلیغ، روحانیت و انقلاب، روحانیت و راهبری سیاسی و اجتماعی، روحانیت و دفاع مقدس، روحانیت و فرهنگ و هنر، روحانیت‌ و‌‌ زندگی، روحانیت و جامعه، روحانیت و ارزش‌های اخلاقی، مدارس و حوزه‌های علوم دینی «محیط و معماری» و چهره «پرتره» از جمله مهمترین موضوعات این جشنواره ملی هستند.

این جشنواره دارای دو بخش اصلی شامل تک عکس و مجموعه عکس و بخش ویژه عکاسان روحانی است و علاقه‌مندان به شرکت در آن، تا 30 آبان فرصت دارند که برای نام‌نویسی و ارسال عکس‌های خود اقدام کنند.

شایان ذکر است، عکس‌ها باید توسط فرایند عکاسی ثبت شده باشند؛ همچنین عکس‌های ارسالی باید مستند بوده و در آن‌ها از هرگونه دست‌کاری و یا حک و اصلاح که جنبه استنادی عکس را مخدوش نماید پرهیز شود.

هر عکاس مجاز است حداکثر 7 قطعه تک عکس و یک مجموعه 7 قطعه‌ای، به نشانی الکترونیکی جشنواره ارسال کند؛ ترتیب نمایش عکس‌های بخش مجموعه با عدد مشخص شود.

دبیرخانه جشنواره، ارسال‌کننده را صاحب اثر می‌شناسد، درصورتی که خلاف آن ثابت شود، تمامی امتیازات متعلقه باطل و اثر مزبور از نمایشگاه و امور انتشاراتی حذف خواهد شد؛ عواقب حقوقی آن نیز برعهده ارسال‌کننده خواهد بود.

گفتنی است، پس از پایان مهلت فراخوان ارسال آثار، در تاریخ 10 دی‌ماه سال جاری عکس‌ها داوری و در تاریخ 19 دی‌ماه نتایج اعلام می‌شود؛ همچنین در تاریخ 26‌دی‌ماه نیز جوایز نفرات برگزیده اهدا و نمایشگاهی از آثار شرکت‌کننده در این جشنواره برپا خواهد شد.

متقاضیان برای نام‌نویسی در این جشنواره می‌توانند به پایگاه اینترنتی دبیرخانه به نشانی www.Photohawza.eshragh.info مراجعه کرده و عکس‌های خود را به نشانی قم، خیابان شهداء، کوچه شماره 21، فرعی اول سمت چپ، پلاک 50، کد پستی 45131و45117-37137 ارسال کنند.

همچنین علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 025371160 داخلی 5153 تماس گرفته و یا به پایگاه اینترنتی دبیرخانه به نشانی www.Photohawza.eshragh.info مراجعه کنند./997/پ203/ن

ارسال نظرات