۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۱۸۸۱۰۸

مسلمانان کره‎ جنوبی از کمبود مسجد و غذای حلال رنج می‎برند

خبرگزاری رسا ـ نتایج یک تحقیقات جدید نشان داد که ایجاد مساجد و عرضه غذاهای حلال از خواسته‎های اصلی مسلمانان ساکن در کره‎ جنوبی و دانشجویانی است که برای تحصیل به این کشور سفر می‎کنند.
مسلمانان کره جنوبي
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam"، مطالعات جدید نشان می دهد که ساخت مساجد، عرضه غذای حلال و شناخت بیشتر از اسلام از خواسته های اصلی مسلمانان کره جنوبی و دانشجویان مسلمان ساکن در این کشور است.
 
پارک هیون آک، یکی از اعضای گروه دانشجویان خاورمیانه ای ساکن در کره جنوبی می گوید: اسلام بخشی از زندگی روزمره مردم کره است با این حال غذای حلال و مساجد بسیار کمی در این کشور وجود دارند.
 
وی افزود: قطعا مسلمانان نمی توانند از گوشت هایی که مطابق با قوانین اسلامی ذبح نشده اند استفاده کنند و این بدان معنا است که بسیاری از مسلمانان از خوردن غذا در رستوران ها محروم هستند.
 
این عضو گروه دانشجویان خاورمیانه ای ساکن در کره جنوبی خاطرنشان کرد: بسیاری از مسلمانانی که ما با آنان صحبت کردیم به دلیل همین شرایط از گوشت استفاده نکرده و رژیم غذایی بسیار ناسالمی را تجربه می کنند.  
 
تحقیقات جدید که در کنفرانسی در شهر سئول، پایتخت کره جنوبی ارائه شده نشان داد که کمبود مساجد و غذای حلال بزرگترین چالش دانشجویان مسلمان در کشور کره محسوب می شود.
 
برداشت های نادرست در مورد اسلام نیز محدودیت های بسیاری برای اقلیت مسلمانان ساکن در کره جنوبی ایجاد کرده است.
 
کارشناسان پیشنهاد می کنند که ساخت مساجد بیشتر و ایجاد رستوران هایی که غذای حلال عرضه می کنند به همراه آشنا ساختن مردم کره جنوبی با دین اسلام می تواند نقش مهمی در جذب دانشجویان مسلمان به کشور کره ایفا کند.
 
این در حالی است که تعداد دیگری از دانشجویان مسلمان نیز عدم آشنایی مردم کره جنوبی با مساله حجاب را از دیگر مشکلات خود در این کشور آسیای جنوب شرقی عنوان می کنند.
 
فدراسیون مسلمانان کره ای که در سال 1967 میلادی تاسیس شده اعلام کرده است که حدود 120 تا 130 هزار مسلمان در این کشور زندگی می کنند و تعداد مسلمانان کره ای الاصل حدود 45 هزار نفر برآورد می شود./990/ب902/ک
ارسال نظرات