۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۱۸۸۱۹۹
با حضور پژوهشگران حوزه و دانشگاه؛

نشست تخصصی دکترین غدیر و جنگ نرم در آمل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست تخصصی دکترین غدیر و جنگ نرم بعد از ظهر امروز با حضور پژوهشگران و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور آمل برگزار شد.
نشست تخصصی دکترین غدیر و جنگ نرم در آمل برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، نشست تخصصی دکترین غدیر و جنگ نرم بعد از ظهر امروز با حضور پژوهشگران و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور آمل برگزار شد.

 

غلامرضا رمضانی پور، پژوهشگر حوزه غدیرپژوهی در این نشست با بیان این که قریب به 250 کتاب از سوی اهل سنت پیرامون غدیر نوشته شده است، خاطرنشان کرد: اهل سنت اصل غدیر را قبول داشته و با دلالت و محتوای آن مشکل دارند.

 

رمضانی پور با تاکید بر این که تنها جمله ای که اهل تسنن خواستند از غدیر باقی بماند جمله «من کنت مولاه وفهذا علی مولاه» است، گفت: پیامبر اکرم(ص) در روز غدیر صدها جمله گفته اما آنان در پی تفهیم این باور بوده که حضرت محمد(ص) تنها در غدیر فرموده است من حضرت علی(ع) را دوست دارم.

 

وی با بیان این که اهل تسنن نگذاشتند کل خطبه غدیر مطرح شود و ما شیعیان هم در دام آنان گرفتار شدیم، ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) 50 بار در خطبه غدیر فرمود حضرت علی(ع) وصی، جانشین و امام بعد از من بوده که در جهان اسلام مطرح نشده است.

 

پژوهشگر حوزه غدیر پژوهی با تاکید بر این که فرهنگ غدیر الگوی سبک زندگی اسلامی است، بیان داشت: امام علی(ع) به عنوان یک روشنفکر سخنان به جای مانده از خود را نزده و با این سخنان زندگی و حکومت کرده است.

 

رمضانی پور با اشاره به این که حضرت علی(ع) تا جایی عدالت را رعایت می کرد که حتی طایفه ایشان هم با امام دشمن شدند، خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) اجازه نداد تا آقازاده پروری در حکومت رواج پیدا کند که باید تلاش کنیم تا فرهنگ غدیر در همه ابعاد زندگی انسان اجرایی شود.

 

وی ادامه داد: وقتی که دنیا در توحش محض حرکت می کرد امام علی(ع) حقوق بشر را به بهترین نحو ممکن انجام می داد.

 

پژوهشگر حوزه غدیر پژوهی با بیان شخصیت والای علمی و عملی علامه حسن زاده آملی، بیان داشت: ایشان یک شعار داشته و این بوده که ما فرزندان برهان و دلیل هستیم و دعوا برای انسان جاهل است.

 

رمضانی پور با اشاره به این حضور افرادی چون علامه حسن زاده آملی افتخاری برای همگان است، گفت: ایشان برای 50 سال روزی 22 سال مطالعه می کردند که توانستند در مطلق علوم هستی درس خوانده باشند.

 

وی با بیان این که نورانیت افرادی هم چون علامه حسن زاده آملی به سبب فرمانبرداری از پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت معصومین(ع) است، بیان داشت: انسان نباید نهال وجودی خود را به دست هر فردی بدهد که دلیلش این بوده انسان از ارزش والایی برخوردار است.

 

رمضانی پور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که جنگ نرم واقعیتی بوده که در سراسر جهان اجرا شده و برای حاکمیت اندیشه هزینه می شود، گفت: غرب به دنبال این بوده که تفکر لیبرال دموکراسی را در جهان پیاده کنند.

 

وی با اشاره به این که جوانان ما آینده ساز کشور بوده که نقش ارزنده ای به عنوان افسر جوان جنگ نرم داشته باشند، بیان داشت: از دامن زنان بوده که فرزندان خوبی در راستای آینده سازی ایران اسلامی متولد می شوند و نجات فردای کشور در گرو تلاش مادران است.

 

رمضانی پور با بیان این که اگر جامعه ایران می خواهد به تعالی برسد باید به تعریفی از جایگاه زن دست یابد، ادامه داد: تا زنان جامعه متحول نشوند ایران اسلامی به تعالی دست پیدا نمی کند./950/پ202/ب

ارسال نظرات