۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۱۸۸۲۴۲
آیت الله نمازی:

میدان مبارزه با جبهه استکبار را خالی نمی‌کنیم/ ولایت فقیه کشور را در برابر توطئه‌ها حفظ کرده است

خبرگزاری رسا- نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان تاکید کرد: امروز نیز دفاع مقدس ادامه دارد با این تفاوت که دفاع مقدس از جبهه جنگ نظامی به جبهه جنگ فرهنگی ، جنگ اقتصادی و جنگ اعتقادی تبدیل شده است و دشمن برای سرکوب کردن نظام جمهوری اسلامی تمامی امکانات و تجهیزات خود را بسیج کرده است.
آيت الله عبدالنبي نمازي نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان،  یکشنبه شب در همایش بزرگ مسؤولان هیئات مذهبی حسینیه چهارده معصوم شهرستان کاشان، مبنای حادثه تاریخی کربلا و عاشورا و محرم را بیمه شدن اسلام دانست و اظهارداشت: برای حفاظت و نگهداری از کلمه توحید و لااله الاالله باید شخصیتی بزرگ و آسمانی قربانی می شد که این قرعه بنام امام حسین(ع) افتاد.  

 

وی یادآورشد: امام حسین(ع) وائمه اطهار(ع) را هیچ یک از اهل زمین نشناخته است و آنچه که در باره آنان می دانیم تنها اندکی از شخصیت اهل بیت (ع) است.

 

وی افزود: با وجود تلاش خاندان بنی امیه و بن العباس برای حذف نام امام حسین از تاریخ جهان اسلام، رسالتی که از عاشورای سال 60 برای شیعه آغاز شده است هنوز ادامه دارد.  

 

امام جمعه کاشان در ادامه با تاکید بر بیان معارف عاشورا و فلسفه کربلا توسط منبری ها افزود: مداحان نیز ضمن شور و هیجان و بیان خاطرات تلخ عاشورا ، بازگوکننده پیام عاشورا برای مردم باشند.

 

تاکید بر برسخنرانی های پرجاذبه در ماه محرم

وی همچنین بر سخنرانی های پرجاذبه توسط خطبا در ماه محرم تاکید کرد و گفت: سخنرانی ها باید برای جوانان جاذبه داشته باشد و خطبا در سخنرانی های خود، برای جوانان حرف های تازه داشته باشند و از بیان حرف های تکراری پرهیزکنند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: اسلام حرف های زیاد و تازه برای گفتن زیاد دارد از جمله تعریف سبک زندگی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب دنیایی از مطالب را درون خود دارد که می تواند برای جوانان تازگی و جاذبه داشته باشد.

 

وی بیان شرایط آیین همسرداری در اسلام، احکام دین و اخلاق اسلامی، مسائل سیاسی جهان اسلام را از جمله مسائل پرجاذبه جوانان اعلام کرد و افزود: خطبا با استفاده از آیات و و روایات می توانند نیاز جوانان را در سخنرانی های خود برآورده کنند.

 

امام جمعه کاشان تاکیدکرد: عزاداری ها باید کانون تعلیم و تربیت باشد و خطبا و مداحان در این راه نقش مهم و اساسی را برعهده دارند تا از ظرفیت ماه محرم نهایت استفاده را داشته باشند.

 

مسئولین هیئات مذهبی از چشم و هم چشمی در عزاداری ها پرهیز کنند

آیت الله نمازی همچنین اساس و مبنای عزاداری ها را رضایت خداوند دانست و از مسئولان هیئات مذهبی شهرستان کاشان خواست از چشم و هم چشمی ها در عزاداری های امام حسین (ع) چشم پوشی کنند تا عزاداری های آنان خالص و مورد قبول واقع شود.

 

وی عزاداری ها را برای احیای دین دانست و یادآورشد: عزاداری که برای احیای دین است نباید منجر به اختلاط زن و مردم نامحرم شود و یا زمینه اختلاط نامحرم را فراهم کند.

 

وی افزود:  باید تلاش کنیم عزاداری ها را صادقانه و خالصانه و بدون انگیزه های دنیایی و مادی و فقط برای ترویج اسلام و احکام الهی برگزارشود و از دانشگاه محرم و امام حسین (ع) بیشترین بهره برداری را برای جوانان خود داشته باشیم .  

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت : عزاداری های محرم و عاشورای امسال باید باعث شادی قلب امام زمان(عج) و ایجاد رعب و وحشت در جبهه استکبار و صهیونیست جهانی شود.

 

امام جمعه کاشان، مسؤولان هیئات مذهبی کاشان را عوامل اجرایی و کارگزاران حادثه عاشورا و کربلا دانست و خواستار حفظ و حراست از چنین جایگاهی شد و افزود: عاشورا ، تاسوعا، ودهه های اول تا سوم محرم ایامی است که مسئولین هیئات مذهبی بعنوان یاران اجرایی عزاداری ها باید بیشترین بهره برداری را از ظرفیت های این ماه برای معرفی امام حسین (ع) و فلسفه قیام او داشته باشند.

 

عاشورا و محرم و شهادت شیعیان هنوز هم ادامه دارد

امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه شیعه در تمامی دوران تاریخ از عاشورای 60 تا کنون شهدای زیادی را در راه امام حسین داده است و هنوز هم عاشورا و محرم و شهادت شیعیان ادامه دارد افزود: اخیرا نیز 500 نفر از شیعیان در بمب گذاری و انفجارات مناطق شیعه نشین به شهادت رسیدند.

 

به گفته وی ، امروز نیز تمامی کشورهای شیعه تبدیل به کربلا و عاشورا شده است و هرروز تعداد زیادی از شیعیان درکشورهای پاکستان، افغانستان، عراق، سوریه و لبنان به شهادت می رسند.

 

آیت الله نمازی یاد آورشد: تمامی کشورهای مسلمان و هم مرز با ایران نیز تبدیل به آتش و خون شده است و تنها کشور امن و با ثبات منطقه جمهوری است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از ایران به عنوان تنها کشور امن منطقه نام برد و با اشاره به اینکه تمامی کشورهای مسلمان هم مرز با ایران در آتش و خون می سوزد، افزود: امنیت امروز جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا ، امام حسین و ولایت مطلقه فقیه است که توانسته است کشور را در برابر توطئه های دشمن نجات دهد.

 

آیت الله نمازی همچنین با بیان این که ایران اسلامی توسط اهل بیت (ع) و به دستان مبارک امام زمان(عج) اداره می شود افزود: امروز نیز دفاع مقدس ادامه دارد با این تفاوت که دفاع مقدس از جبهه جنگ نظامی به جبهه جنگ فرهنگی ، جنگ اقتصادی و جنگ اعتقادی تبدیل شده است و دشمن برای سرکوب کردن نظام جمهوری اسلامی تمامی امکانات و تجهیزات خود را بسیج کرده است.

 

عزاداری ها  باید کمر دشمن را بشکند

وی افزود: امروز برای پیروزی در جبهه جنگ فرهنگی و اقتصادی و اعتقادی، عزاداری های شما است که باید کمر دشمن را بشکند و باعث شادی قلب امام زمان و ایجاد رعب وحشت جبهه استکبار و صهیونیست جهانی شود.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان یادآورشد: امروز دشمن با ایجاد مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها تمام تلاش خود را برای ایجاد نارضایتی مردمی و خلع سلاح ملت ایران به کار بسته است تا مردم را نسبت به انقلاب اسلامی دلسرد کرده و خواهان بازگشت شرایط به قبل از انقلاب اسلامی باشند.

 

آیت الله نمازی با اشاره به اینکه جبهه استکبار جهانی در مبارزه خود علیه ملت مسلمان ایران و ثابت قدم هستند، افزود: در این مبارزه یا باید تسلیم شده و ذلت را پذیرفت و یا اینکه در میدان مبارزه ایستاد و قربانی داد./939/پ202/ج

ارسال نظرات