۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۸۸۳۴۳

افزایش تبعیض دینی علیه مسلمانان انگلیس

خبرگزاری رسا ـ بر اساس گزارش‌های جدید، مسلمانان انگلیس در پیدا کردن شغل و محل زندگی مناسب، با تبعیض های شدیدی نسبت به دیگران مواجه هستند.
انگليس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پروفسور "طارق مودود" استاد دانشگاه بریستول، در تشریح مستندی که یک شبکه انگلیسی روز دوشنبه (6 آبان) در مورد "تبعیض دینی علیه مسلمانان در کشور انگلیس" پخش کرد،‌ گفت: مسلمانان در کشور انگلیس نمی‌توانند شغل مناسب و محل اقامت خوبی بدست آورند، زیرا آنان را به علل سیاسی از جامعه عقب نگه می‌دارند.

 

شبکه بی بی سی مستندی پخش کرد که در آن به مشکلات مسلمانان در کشور انگلیس پرداخته بود. در این مستند دو نفر از خبرنگاران یکی با لباس غربی و دیگری با لباس اسلامی، به دنبال شغل و محل زندگی در شهر بریستول رفته و مراحل این کار را با دوربین مخفی تصویری برداری کرده بودند.

 

این دو خبرنگار که یکی به نام غربی "ایان" و دیگری به نام اسلامی "محمد" خود را معرفی می کردند، در مستند خود نشان دادند که جامعه انگلیس به مسلمانان کم توجهی قابل ملاحظه‌ای داشته و غیرمسلمانان را ترجیح می‌دهند.

 

ایان و محمد که دارای تحصیلات یکسان و هر دو سفید پوست هستند، حدود 40 شغل، از پخش روزنامه گرفته تا مدیر فروشگاه را مورد آزمایش قرار دادند؛ در این میان، خبرنگار غیرمسلمان برای مصاحبه در 13 شغل دعوت شد اما از خبرنگار مسلمان تنها برای مصاحبه در 3 شغل دعوت به عمل آمد.

 

کارفرمایان به محض اینکه متوجه مسلمان بودن محمد می‌شدند، به او اعلام می‌کردند که جای خالی برای او وجود ندارد، این درحالی است که ایان را برای مصاحبه در همان شغل دعوت می‌کردند.

 

آنان برای اجاره آپارتمان نیز همین روند را طی کردند و "ایان" غیرمسلمان در پیدا کردن محل زندگی مناسب، موفق تر از "محمد" مسلمان به نظر می‌رسید.

 

گفتنی است خشونت و تبعیض علیه مسلمانان انگلیس که 2.7 میلیون نفر از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند، از سال 2005 تا کنون به شدت افزایش یافته است.

 

گزارش پلیس این کشور نشان می‌دهد که تنها در سال 2010 میلادی 1200 حمله ضد اسلامی در این کشور به ثبت رسیده است. /982/ب103/د

منبع: تقریب

ارسال نظرات