۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۸۸۳۵۷

توصیه قرآنی آیت الله طباطبایی‌نژاد به هیأت‌های عزاداری

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در اصفهان تلاوت قرآن را از نشانه های یک الگوی عاشورایی برشمرد و افزود: قرآن عهد با خدا است و بر اساس آیات آن شفای قلوب را به دنبال دارد، از این رو کار فرهنگی عاشورایی با این رویکرد اثرگذارتر است.
آيت الله طباطبايي امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در اصفهان، امروز در دیدار شورای مرکزی و اجرایی مجموعه فرهنگی عاشوراییان بر حفظ شعائر الهی تأکید کرد و گفت: حرکت این مجموعه در جهت حفظ شعائر الهی قابل تحسین است و هر کس این عنوان را برای خود برگزید باید مسؤولیت‌های آن را نیز بپذیرد.

وی تصریح کرد: بر اساس آیه 32 سوره حج، تعظیم شعائر الهی نشانه تقوای قلب است، از این رو حفظ و ترویج شعائر دین اگر تربیت انسان ها و در نتیجه آن تقوای قلوب را به دنبال نداشته باشد، بیراهه است و زمانی می توانیم به عنوان یک عاشورایی الگوی دیگران شویم که ابتدا به تزکیه و تربیت نفس خود بپردازیم.

امام جمعه اصفهان بر تنظیم آیین نامه داخلی ویژه اعضای این مجموعه تأکید کرد و گفت: توجه به نماز اول وقت به عنوان مهم ترین شعار دین اسلام باید اولین شاخصه یک عاشورایی باشد چرا که امام حسین(ع) در روز عاشورا و بحبوحه جنگ نیز از این مهم غافل نشدند.

آیت الله طباطبایی نژاد تلاوت قرآن را از دیگر نشانه های یک الگوی عاشورایی برشمرد و افزود: قرآن عهد با خدا است و بر اساس آیات آن شفای قلوب را به دنبال دارد، از این رو کار فرهنگی عاشورایی با این رویکرد اثرگذارتر است، پس باید قرائت حداقل 50 آیه از آن در برنامه روزانه اعضا قرار گیرد.

وی با استناد به روایتی از حضرت علی(ع) گفت: کسی که بخواهد ولایت و سرپرستی قومی را برعهده گیرد باید قبل از این که به تربیت رعیت بپردازد، نفس خود را تربیت کند که در غیر این صورت مثل کسی است که بخواهد سایه چوب را راست کند قبل از این که خود چوب را صاف کرده باشد.

در ابتدای این دیدار وحید ملتجی، رییس شورای سیاستگذاری مجموعه فرهنگی عاشوراییان، به ارائه گزارشی از فعالیت های این مجموعه پرداخت و گفت: مجموعه فرهنگی عاشورائیان دوسال در جشنواره اتفاق که از سوی سازمان ملی جوانان برگزار می شود، بین همه گروه های مردم نهاد کشور اعم از سمن ها، هیأت ها و غیره عنوان برتر برترین ها را به خود اختصاص داد.

وی آبان سال 1386 و دیدار با رهبر معظم انقلاب را نقطه عطف فعالیت های عاشوراییان دانست و تصریح کرد: در این دیدار گزارش کاملی از فعالیت های این مجموعه را خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه کردیم و برای حرکت های آینده از ایشان خط مشی گرفتیم.

ملتجی خاطر نشان کرد: بر اساس رهنمود های رهبری در سال 1391 سند راهبردی عاشوراییان تنظیم شد و فعالیت خود را در عرصه جنگ نرم و سبک زندگی شروع کردیم و در حال حاضر دوره سنگر اجتماعی را برگزار می کنیم.

وی افزود: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و با توکل به خدا با ادامه این روند در سال 1394، 500 افسر جنگ نرم خواهیم داشت که در حوزه سبک زندگی دینی حرفی برای گفتن داشته باشند.

رییس مجموعه فرهنگی عاشوراییان در خصوص نمایش های عاشورایی خاطر نشان کرد: این نمایش ها که خدمت حضرت آقا نیز ارائه شد و مورد تأیید ایشان است، نه تعزیه است و نه نمایش بلکه با ابتکار بچه های مجموعه عاشوراییان توانستیم مدل جدیدی ارائه دهیم و هنر را به خدمت دین در آوریم./939/پ202/س

ارسال نظرات