۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۸۸۳۷۱
وزیرخارجه سابق انگلیس:

دیپلماسی آمریکا در خاورمیانه از سوی آیپک و گروه‎های فشار صهیونیستی هدایت می‎شود

خبرگزاری رسا ـ وزیر خارجه سابق انگلیس در سخنانی به انتقاد از گروه‎های فشار صهیونیستی فعال در آمریکا مانند آیپک پرداخته و آنها را هدایت‎کننده سیاست خارجی آمریکا و مانع ایجاد صلح در منطقه خاورمیانه دانست.
آيپک، لابي صهيونيست ها در آمريکا
 
به گزارش خبرگزاری رسا، جک استراو، وزیر خارجه سابق انگلیس از گروه های فشار یهودی و آیپک در آمریکا به عنوان کنترل کننده سیاست خارجی این کشور یاد کرده و از آنها انتقاد کرد.
 
 
وی که در کنفرانس "همایش دیپلماسی جهانی" سخن می گفت، خاطرنشان کرد: بودجه های نامحدودی که سازمان های یهودی و آیپک در آمریکا در اختیار دارند به منظور کنترل و هدایت دیپلماسی آمریکا در منطقه هزینه می شود. 
 
 
جک استراو همچنین از آنچه که وی "وسواس" آلمان در دفاع از اسرائیل خواند انتقاد کرد.
 
 
سخنان افشاگرانه و ضد اسرائیلی وزیرخارجه انگلیس انتقاد شدید مقامات رژیم صهیونیستی را به همراه داشت.
 
 
اینات ویلف، عضو سابق کنست، مجلس رژیم صهیونیستی در صفحه فیسبوک خود و در واکنش به این سخنان نوشت: زمانی که جک استراو، وزیرخارجه سابق انگلیس در کنفرانس همایش دیپلماسی جهانی سخنرانی کرد و سازمان های یهودی و آیپک را یکی از چالش های ایجاد صلح در خاورمیانه عنوان کرد نزدیک بود از صندلی انگلیسی زهوار دررفته خود بیفتم. 
 
 
عضو سابق مجلس رژیم صهیونیستی در ادامه اذعان کرد: ظاهرا جک استراو فراموش کرد که به کنترل یهودی ها بر رسانه های گروهی اشاره کند. 
 
 
وزیرخارجه سابق انگلیس در سال 2003 میلادی نیز اسرائیل غاصب را با رژیم صدام حسین در عراق مقایسه کرده و خشم مقامات صهیونیست را برانگیخته بود.
 
 
جک استراو همچنین در سال 2006 میلادی گفته بود که همان طور که رژیم صهیونیستی نسبت به برنامه اتمی ایران ابراز نگرانی می کند دنیا باید نسبت به نابود سازی سلاح های هسته ای اسرائیل احساس مسوولیت کنند.
 
 
انگلیس در زمان تصدی پست وزارت خارجه این کشور از سوی جک استراو ارتباطات دیپلماتیک خود را با اعضای حماس نیز حفظ کرده بود./990/ب903/د
ارسال نظرات