۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۱۸۸۴۳۷
نواز شریف:

کشورهای اسلامی تلاششان را برای توسعه اقتصادی بیشتر کنند

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر پاکستان از کشورهای اسلامی خواست تا تلاش‎های خود را برای تقویت توسعه اقتصادی و اجتماعی بیشتر کنند.
نواز شريف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نواز شریف، نخست وزیر پاکستان طی سخنانی در مراسم افتتاحیه نهمین کنفرانس جهانی اقتصادی اسلامی در لندن اظهار داشت: لازم است کشورهای اسلامی اقدامات مشترکی را برای بالابردن میانگین توسعه اقتصادی با استفاده از ظرفیت های نیروی انسانی و همچنین بهره گیری از منابع طبیعی موجود در کشور های اسلامی انجام دهند.

 

وی همچنین بر ضرورت تمرکز کشور های اسلامی بر علوم و تکنولوژی که می تواند بر بالارفتن حجم صادرات صنعتی به جای صادرات مواد طبیعی و خام کمک کند، تأکید کرد.

 

نخست وزیر پاکستان با اشاره به اهمیت نظام بانکداری اسلامی که در حال گسترش در کشور های غیر اسلامی است، تأکید کرد: کشور های اسلامی نمی توانند به توسعه لازم دست یابند مگر اینکه اقتصادشان را بر اصول ثابت و محکم بنا نهند.

گفتنی است نهمین کنفرانس جهانی اقتصاد اسلامی برای اولین بار در خارج از جهانی اسلام برگزار می شود این کنفرانس روز سه شنبه در لندن با حضور دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و تعدادی از  مقامات سیاسی و اقتصادی کشور های اسلامی آغاز به کار کرد. /982/ب103/د

منبع: تقریب

ارسال نظرات