۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۱۸۸۵۹۵
خاطره‎ای از رییس مجتمع عالی امام خمینی قم؛

اشک شوق آیت الله بروجردی پس از مشاهده طلاب خارجی

خبرگزاری رسا ـ رییس مجتمع عالی امام خمینی(ره) قم با اشاره به حضور هزاران طلبه خارجی در قم مقدس، خاطر نشان ساخت: حضرت آیت الله بروجردی پس از مشاهده حضور گسترده طلاب خارجی در مجتمع عالی امام خمینی(ره) متأثر شده و اشک شوق ریخت.
آيت الله بروجردي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام هاشمیان، رییس مجتمع عالی امام خمینی(ره) در همایش بین المللی مبلغان که امروز از سوی جامعه المصطفی العالمیه در سالن قدس این مجتمع برگزار شد، گفت: قشرهای مختلف مردم با نزدیک شدن ایام محرم آماده می شوند تا خدمتی به کاروان هدایت ارائه دهند. این کاروان از زمان حضرت آدم(ع) به راه افتاده و ما نیز می خواهیم همراه این کاروان باشیم.

 

وی با ذکر خاطره ای از حضرت آیت اله  صافی، تصریح کرد: حضرت آیت الله  صافی در سال 1377 که مجتمع عالی امام خمینی(ره) به تازگی تأسیس شده بود به این مدرسه آمده و هنگامی که استقبال طلاب را دید به شدت متأثر شده و گریستند. بنده درباره این مساله از ایشان سوال کردم که این مرجع تقلید نیز خاطره ای از حضرت آیت الله بروجردی نقل کردند.

 

حجت الاسلام هاشمیان ادامه داد: حضرت آیت الله صافی اظهار داشتند که روزی خدمت حضرت آیت الله بروجردی رسیدند و ایشان را بسیار متأثر دیدند. پس از مدتی که فضای جلسه تغییر کرد علت ناراحتی را جویا شدم که ایشان فرمودند هفتاد نامه از هندوستان آمده و درخواست مبلغ کرده اند و من از اینکه نمی تواند کسی را برای تبلیغ اعزام کنم ناراحتم.

 

رییس مجتمع عالی امام خمینی (ره) افزود: حضرت آیت الله صافی هنگامی که طلاب خارجی را در این مدرسه مشاهده کردند به یاد سخن حضرت آیت الله بروجردی افتاده و به همین دلیل متأثر شدند. امسال بیش از 900 مبلغ آماده به اعزام داشتیم که بخشی از آنان اعزام خواهند شد.

 

وی بر لزوم توجه مبلغان به تبلیغ حکومت اسلامی تأکید کرد و اظهار داشت: درس 13 جلسه ای امام خمینی(ره) در نجف اشرف پیرامون ولایت فقیه با مخالفت هایی از سوی حوزه و دستگاه حکومتی شاه مواجه شد ولی ایشان تأکید داشتند که اسلام می تواند حکومت داشته باشد و جوامع را اداره کند. امام فرمودند که حکومت اسلامی تا 100 سال آینده تأسیس می شود ولی به دلیل اخلاصی که داشتند خواسته ایشان پس از 10 سال محقق شد.

 

حجت الاسلام هاشمیان نسبت به فعالیت های گسترده وهابیت هشدار داد و تأکید کرد: وهابیت در حال فعالیت با برنامه است و این امر را می توان در عراق و پاکستان به خوبی مشاهده کرد. حتی ایران نیز از این توطئه در امان نیست و وهابی ها به صورت خاموش و با برنامه هایی نظیر بالا بردن جمعیت خود درصدد محاصره ایران هستند.

 

رییس مجتمع عالی امام خمینی(ره) خاطر نشان ساخت: آمار طلاب وهابی در پاکستان به شدت رو به افزایش است ولی متأسفانه طلاب شیعه در این کشور در حال کاهش هستند. دین جعلی و خودساخته وهابیت به سراسر جهان نیرو اعزام می کند و شیعیان باید با منطق و دوری از افراط در برابر این مسأله بایستند.

 

وی با ذکر ویژگی های طلبه حوزه علمیه خطاب به مبلغان گفت: نباید از مردم طلبکار باشید، از مراجعه مردم خسته نشوید، از طلب علم دلتنگ نشوید، فقر در راه خدا را بر غنا به وسیله دیگران ترجیح دهید، ذلت در راه خدا را بر عزت از سوی بندگان مقدم شمارید، همواره گمنام باشید و از شهرت دوری کنید، نسبت به مسائل مالی و رقابت های دنیوی برحذر باشید، دیگران را برتر از خود شمارید تا سخنانتان در دل وجان مردم نفوذ کند.

 

حجت الاسلام هاشمیان در پایان تأکید کرد: ما باید گمنامی را از شهدا فراگیریم، آنان سال ها در بیابان زیر خاک ماندند و امروزه که نیز بدون نام و نشان برمی گردند. هدف از دفن شهدای گمنام در مجتمع عالی امام خمینی(ره) نیز آموزش گمنامی به طلاب است./980/ب202/د

ارسال نظرات