۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۱۸۸۶۲۱

3 هزار کشته نتیجه حملات آمریکا به پاکستان

خبرگزاری رسا ـ سازمان ملل متحد پیشتر آمریکا را متهم کرده بود که این کشور از طریق حمایت از استفاده از پهپادها آن هم خارج از منطقه جنگی، قوانین بین‌المللی را به چالش می‌کشد.
پهپادهاي آمريکايي در آسمان پاکستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری به نقل از مقامات پاکستان گفت: از سال 2008 تاکنون تنها 67 غیرنظامی پاکستانی در حملات هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) کشته شده‌اند.


وزارت دفاع پاکستان این آمار را در پاسخ به پرسشی از سوی سنای این کشور ارایه کرده است.


گفتنی است این آمار از ارقام ارایه شده قبلی از سوی سازمان های مستقل بسیار پایین تر است. اما مقامات پاکستانی در خصوص این تفاوت در آمارها، جزئیاتی ارایه نکرده‌اند.


مرکز تحقیقات لندن که در خصوص حملات پهپادها در پاکستان تحقیق می‌کند به بی بی سی گفته است که بر اساس تخمین این سازمان بین 308 تا 789 غیر نظامی تنها از اول ژانویه سال جاری تاکنون بر اثر این حملات کشته شده‌اند.


بر اساس آمار این سازمان، از سال 2008 تاکنون بین 2371 تا 3433 نفر کشته شده‌اند.


بن امرسون، گزارشگر سازمان ملل اواسط ماه جاری میلادی (اکتبر) گفته بود: دولت پاکستان به ما گفته است که از زمان شروع این حملات در سال 2004 میلادی، تنها 400 غیر نظامی در پاکستان کشته شده اند.


آقای امرسون در ایمیلی که به خبرگزاری آسوسیتدپرس نیز فرستاده، می‌گوید: اگر آمار دقیق کشته شدگان غیر نظامی بسیار پایین تر است، باید این نکته مشخص شود و این تفاوت آماری توضیح داده شود.


گزارشگر سازمان ملل متحد پیشتر آمریکا را متهم کرده بود که این کشور از طریق حمایت از استفاده از چنین هواپیما‌هایی خارج از منطقه جنگی، قوانین بین‌المللی را به چالش می‌کشد.
مقامات پاکستان با حملات پهپادها مخالف هستند و آن را ناقض قوانین بین‌المللی و حاکمیت ملی پاکستان عنوان می‌کنند./1421/1409/ح

ارسال نظرات