۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۱۸۸۶۶۹

خطیب جمعه نجف مرتد خواندن شیعیان در مالزی را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف، حکم دادگاه مالزی مبنی بر ارتداد شیعیان را ظلمی بزرگ علیه پیروان اهل بیت(ع) توصیف کرد.
حجت الاسلام سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف اشرف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد از حکم یکی از دادگاه های مالزی مبنی بر ارتداد شیعیان به شدت انتقاد کرد و گفت: حکم دادگاه مالزی درباره ارتداد شیعیان و مخالفت با نظام در صورت برگزاری مراسم های مذهبی از سوی پیروان اهل بیت(ع) کاملا ظالمانه و ستمی بزرگی علیه آنان به شمار می آید.

 

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه بر لزوم برگزاری انتخابات پارلمان عراق در موعد مقرر تأکید کرد و افزود: مراجع تقلید برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقرر را خواستار شده و نسبت به تعویق برگزاری آن به شدت هشدار می دهند.

 

حجت الاسلام قبانچی تصریح کرد: مراجع تقلید همچنین بر ضرورت مشارکت گسترده شهروندان در انتخابات تأکید ورزیده و مشارکت مردم را عامل ناامیدی دشمنان می دانند.

 

خطیب جمعه نجف ادامه داد: مسؤولیت بزرگی بر عهده مردم برای مشارکت در انتخابات و انتخاب افراد اصلح قرار دارد و همگان باید با انتخاب افراد جدید به پویایی کشور کمک کنند.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود از عملکرد بعثه حج عراق در موسم حج امسال ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: بعثه حج عراق، تجربه بسیار خوبی در زمینه وحدت حجاج ارائه کرد و امیدوارم دیگران نیز از این الگو استفاده کنند./980/ب901/د

ارسال نظرات