۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۱۸۸۶۷۸
نخست وزیر روسیه:

کنار رفتن بشار اسد واقع بینانه نیست

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر روسیه با انتقاد از مخالفان سوری درخواست آنان برای کنار رفتن بشار اسد از قدرت را غیر واقع بینانه خواند.
روسيه

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، "دیمیتری مدودف" نخست وزیر روسیه در مصاحبه با خبرگزاری "رویترز" گفت ، نظراتی که معتقد هستند کنار رفتن بشار اسد از قدرت در سوریه موجب تواق خواهد شد غیرواقع بینانه است.

 

دیمیتری مدودف در این مصاحبه ابراز امیدواری کرده است با وجود اختلافات مجود بین آمریکا و روسیه کنفرانس ژنو 2 برای پایان بحران سوریه تا آخر سال جاری میلادی برگزار شود.

 

وی همچنین از طرف های درگیر در درگیری های سوریه خواسته است تا با هم مصالحه کنند.

 

مدودف در عین حال از مخالفان دولت سوریه به علت طرح کنار گذاشتن بشار اسد از قدرت به عنوان پیش شرط برای شرکت در این کنفرانس انتقاد کرده و گفت: طرح این موضوع که کنار گذاشتن بشار اسد موجب توافق خواهد شد واقع گرایانه نیست.

 

وی در ادامه گفت: بشار اسد دیوانه نیست او باید تضمین های درباره پیشبرد مذاکرات سیاسی در سوریه ، انتخابات احتمالی و آینده شخصی خودش دریافت کند.

 

مددودف گفت: شما نمی توانید به اسد بگویید تو از کار کنار برو ما درباره هر چیزی به توافق خواهیم رسید.

 

وی همچنین با اشاره به سرنوشت لیبی و نگرانی بشار اسد درباره سرنوشت کشورش گفت ، ما در لیبی با غرب همکاری کردیم اما الان مجبور شده ایم سفارت خودمان را در طرابلس به خاطر مسائل انیتی ببندیم ، این چه نوع حکومتی است که نمی تواند حتی امنیت دیپلمات ها را تضمین کند. /982/د102/ک

منبع: خبرگزاری مهر

 

ارسال نظرات