۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۱۸۸۶۸۴
حجت الاسلام رفعتی:

ظلم و تعدی آمریکا به حقوق ایرانیان با مذاکره فراموش نخواهد شد

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی روز 13 آبان را یادآور بی اعتمادی ممتد ملت ایران نسبت به تعددی آمریکایی ها دانست و گفت: مذاکره نمی تواند خاطره تلخ ظلم و ستم آمریکایی ها را از حافظه تاریخی ملت ما پاک کند.
حجت الاسلام عباس رفعتي حجت‌الاسلام رفعتي
حجت الاسلام عباس رفعتی، رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه علمیه قم در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، روز 13 آبان را نماد مبارزه با استکبار جهانی به ویژه آمریکا دانست و اظهار داشت: ظلم و تعدد آمریکایی ها به حقوق ایران در حافظه تاریخی ملت مبارز و مسلمان ما باقی مانده است و چنین نیست که با مذاکرات هسته ای این خاطره تلخ فراموش شود.
 
وی 13 آبان را یادآور بی اعتمادی ممتد ملت ایران نسبت به سردمداران آمریکا خواند و گفت: دلیل این بی اعتمادی را می توان در قضایایی همچون 13 آبان جستجو کرد؛ 3 اتفاق مهم در این روز رخ داده که نشانگر خوی استکباری آنان و تجاوزشان به حقوق ملت ها، سلب آزادی های مشروع ملت ها است.
 
مشاور عالی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور شعار«مرگ بر آمریکا» را نماد این بی اعتمادی دانست و ابراز داشت: این بی اعتمادی وقتی از بین می رود که آمریکایی ها رفتار خود را واقعا تغییر دهند نه در زبان تعاملات دیپلماسی بلکه در عمل آن را اثبات کنند.
 
رییس مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری افزود: تعاملات دیپلماسی معنای خاص خود را دارد؛ ممکن است در مورد مسأله ای گفت و گویی کنند که هیچ اعتقادی به آن ندارند و الزامی به اجرای آن نداشته باشند، این برای ملت ایران ارزشی ندارد.
 
حجت الاسلام رفعتی گفت: آنچه می تواند دیوار بی اعتمادی را تخریب کند آن است که مسؤولان آمریکا رفتار خود را نسبت به ملت ما تغییر دهند آنگاه مردم ما نیز احساس شان نسبت به آنها تغییر خواهد کرد.
 
وی با بیان این که بعید است به این زودی ها چنین تحولی در آمریکایی ها صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: مسؤولان آمریکایی همواره خوی مستکبرانه، ددمنشانه و غارت ثروت ملت ها را دارند و در حال حاضر نیز رفتارها، تحریم ها و تعاملات شان مؤید این مطلب است؛ بر این اساس«مرگ بر آمریکا»شعار ماندگار در حافظه ملت ایران است.
 
رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی با اشاره به این که برنامه های ویژه 13 آبان عمومی نیست، گفت: به همین دلیل این روز تعطیل نیست و راهپیمایی گسترده در خیابان ها برگزار نمی شود؛ این روز مخصوص دانش آموزان بوده و نماد استکبار ستیزی نوجوانان است و باید این نماد حفظ شود.
 
مشاور عالی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور تبری نسبت به دشمنان را از جمله فروعات دینی ما برشمرد و ابراز داشت: این جزئی از اعتقادات ما و از واجبات مکتب ما است که از قرآن فرا گرفته ایم./928/ت302/ج
 
ارسال نظرات