۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۸۸۷۲۶

در همایش علمی ولایت از مقام علمی آیت الله خزعلی تجلیل شد

خبرگزاری رسا ـ در دومین همایش بین المللی علمی ولایت از مقام علمی آیت الله خزعلی، رییس بنیاد بین المللی غدیر تجلیل شد.
تجليل از مقام علمي آيت الله خزعلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، در ادامه برنامه های دومین همایش بین المللی علمی ولایت که از صبح امروز در اهواز آغاز شده است، از مقام علمی آیت الله خزعلی، رییس بنیاد بین المللی غدیر تجلیل شد.

آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن اختری در پیامی از تلاش ها و مجاهدت های آیت الله خزعلی رییس بنیاد بین المللی غدیر تقدیر کردند.

در متن این پیام آمده است»

خدای را شاکریم که توفیق عنایت فرمود تا در جمع نورانی شما علماء، دانشمندان و فرهیختگان جهان اسلام بحمدالله تعالی که اهل شعر و ادب و صاحب تقوی و فضیلت می باشید با تجلیل از شخصیتی ممتاز که با مجاهدت های طولانی خود افتخارات عظیمی در عرصه علم و عمل آفرید دین خود را در حد مقدر اداء نماییم.

آری عالم ربانی و فقیه مجاهد آیت الله شیخ ابوالقاسم خزعلی که امروز علی رغم کهولت سن و نقاهت جسمی به واسطه عشق سوزان و ارادت وصف ناپذیرشان به ساحت قدس یعسوب دین، حضرت امیرالمؤمنین(ع) رنج سفر  را پذیرا شده و اجلاسیه ما را به حضور مبارک خود مزین نموده و مصداق بارز آیه شریف ای هستند که درصدد کلام تلاوت شد.

آری عالمی پارسا و مجاهدی نستوه که با بیش از شصت سال تلاش علمی، تحقیق، پژوهش و تألیف، تدریس و تلمذ در محضر اساتیدی چون مرحوم آیت الله العضمی بروجردی، سید الفقها و المجتهدین امام خمینی(ره) بی تردید جایگاه خاصی در جبهه علم و فقاهت دارند.

فقیهی که هرگز نیاز جامعه را فراموش نکرده و با منبرهای پرمغز و بیانات سازنده و خطابه های آتشین مردم را ارشاد و هدایت نموده و به وظایف انقلابی خویش آگاه نموده اند.

هر چند سرتاسر کشور از افاضات معظم له بهره مند گشته اند لکن مردم ولایتمدار و انقلابی خوزستان در این خصوص سهم بیشتری کسب کرده اند.

آنان هرگز خاطره خطابه های گرم و انقلابی آیت الله خزعلی در شکل گیری انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام(ره) در بدو نهضت در سال 42 را فراموش نخواهند کرد. کما این که تکران آن صحنه را در ایام حکومت نظامی رژیم ستم شاهی را نیز از یاد نخواهند برد.

حمایت از رهبر عزیز و بزرگوارمان حضرت آیت الله خامنه ای و خطوط اصلی انقلاب اسلامی ارزشمند و گرانبها است زبان ما قاصر و قلم ما عاجز است از شرح خدمات این مرد بزرگ و مجاهد فی سبیله الله به ویژه تأسیس بنیاد غدیر در ترویج ولایت حضرت امیرالمؤمنین(ع) در سطح کشور و جهان اسلام

اطال الله عمره شریف و متع المسلمین بطول بقائه

والاسلام علیکم و رحمه الله برکاته

محمد حسن اختری، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت

سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی در خوزستان

گفتنی است؛ در پایان تابلو فرشی مزین به آیات قرآن کریم از سوی آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن اختری، دبیر مجمع جهانی اهل بیت به آیت الله ابوالقاسم خزعلی رییس بنیاد بین امللی غدیر اهداء شد./9464/پ202/ب

ارسال نظرات