۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۱۸۸۷۳۳
در اعتراض به کمبود نمازخانه؛

دانشجویان انگلیسی نماز جمعه را زیر باران اقامه کردند

خبرگزاری رسا ـ دانشجویان یکی از دانشگاه‎های انگلیس برای دومین هفته متوالی و در اعتراض به کمبود نمازخانه در این دانشگاه نماز جمعه خود را در زیر باران برگزار کردند.
اقامه نماز جمعه دانشجويان انگليسي در زير باران
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam" ، دانشجویان مسلمان دانشگاه کویین مری واقع در شهر لندن، پایتخت انگلیس برای دومین هفته متوالی نماز جمعه خود را در زیر باران برگزار کردند تا به این وسیله اعتراض خود را نسبت به کمبود مسجد و نمازخانه در محیط دانشگاه نشان دهند.
 
سارا سرور، رییس اتحادیه دانشجویی دانشگاه کویین مری در این ارتباط به روزنامه انگلیسی ایندیپندنت گفت: ما عمیقا اعتقاد داریم که این وظیفه دانشگاه است که محلی برای عبادت دانشجویان مسلمان ایجاد کند.
 
وی خاطرنشان کرد که مذاکرات این اتحادیه با مقامات دانشگاه به منظور ایجاد نمازخانه های جدید برای دانشجویان مسلمان تاکنون بی نتیجه بوده است.  
 
سارا سرور و صدها دانشجوی مسلمان دیگر در روز جمعه و برای دومین بار در طول دو هفته گذشته نماز جمعه خود را در محوطه بیرونی دانشگاه اقامه کردند.
 
انجمن اسلامی کالج کویین مری که بیست سال نیز از تاسیس آن می گذرد در سالیان گذشته موفق شده بود که فضای نسبتا زیادی را برای برگزاری نماز جمعه در اختیار بگیرد.
 
با این حال در سال تحصیلی جاری به دانشجویان مسلمان گفته شد که مانند سالیان گذشته فضای کافی برای برگزاری نماز جمعه در اختیار آنان قرار نمی گیرد. 
 
دانشجویان مسلمان نیز، که تعداد آنان به 350 نفر می رسید در زیر باران به برگزاری نماز جمعه پرداختند تا اعتراض خود را به کمبود نمازخانه در محیط دانشگاه و خوابگاه نشان دهند. 
 
این در حالی است که سیمون گاسکل از مدیران ارشد کالج کویین مری با بیان این که دانشگاه هیچ تغییری در سیاست جدید خود ایجاد نمی کند به دانشجویان مسلمان پیشنهاد کرد که از مساجد محلی برای برگزاری نماز جماعت و جمعه استفاده کنند. 
 
دانشجویان مسلمان ضمن اعتراض به سخنان گاسکل تاکید کردند که چند ساختمان بلااستفاده در محیط دانشگاه وجود دارد اما مسوولان مربوطه از درنظر گرفتن چنین مکان هایی به عنوان نمازخانه امتناع می کنند.
 
یکی از دانشجویان مسلمان دانشگاه در این ارتباط می گوید: ما از دانشگاه به خاطر مکان هایی که به عنوان نمازخانه در اختیارمان قرار داده تشکر می کنیم، اما این نمازخانه ها پاسخگوی جمعیت زیاد دانشجویان مسلمان نیست.
 
آلامگیر اسلام، رییس انجمن اسلامی دانشگاه کویین مری نیز می گوید که محیط دانشگاه باید امکاناتی برای پیروان تمامی ادیان داشته باشد.
 
وی گفت: اگر آن طور که ادعا می شود محیط دانشگاه متعلق به پیروان تمامی ادیان است پس مقامات دانشگاه باید راهی در نظر بگیرند تا نمازجمعه مسلمانان به نحو مناسبی برگزار شود. 
 
20 درصد از کل دانشجویان دانشگاه کویین مری انگلیس که در لندن، پایتخت این کشور واقع است مسلمان هستند.
 
شورای مسلمانان انگلیس اعلام کرده است که 400 هزار دانش آموز مسلمان در مدارس انگلیس مشغول به تحصیل هستند.
 
حدود 90 هزار دانشجوی مسلمان نیز در موسسات آموزش عالی کشورهای اروپایی تحصیل می کنند.  
 
اسناد محرمانه منتشر شده از سوی سایت Unileaks فاش کرد که دانشجویان مسلمان دانشگاه های انگلیس تحت نظارت نامحسوس آژانس های اطلاعاتی قرار دارند./990/ب902/د
ارسال نظرات