۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۱۸۸۷۵۳

جدایی مفتی دمشق از نظام حاکم تکذیب شد

خبرگزاری رسا ـ مرکز اسلامی فتح سوریه خبر جداشدن مدیر این مرکز و مفتی دمشق را از نظام حاکم تکذیب کرد.
عبد الفتاح البزم مفتي سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از العالم، مرکز اسلامی فتح امروز در بیانیه ای ضمن تکذیب خبر جدا شدن «عبد الفتاح البزم» مدیر این مرکز و مفتی دمشق  از نظام حاکم تاکید کرد: آمریکایی ها و وهابیانی که با مخالفان سوری همکاری می کنند، این خبر نادرست را منتشر کرده اند، شیخ البزم به روسیه سفر کرده است و فردا «3 نوامبر» از طریق لبنان به سوریه بازخواهد گشت.


این بیانیه که وائل البزم فرزند عبدالفتاح آن را در صفحه شخصی خود در فیس بوک منتشر کرد، حاکیست: عبدالفتاح با دعوت رسمی به روسیه سفر کرده تا از دانشگاه اسلامی این کشور بازدید کند و خبر جدا شدن وی از نظام سوریه ساخته و پرداخته افراد مغرض و چنین خبری بی اصل و اساس است و عبدالفتاح فردا از طریق لبنان به دمشق بازخواهد گشت و کار خود را در دفترش در وزارت اوقاف ازسرخواهد گرفت.


سایت خبری «عکس السیر» به تازگی اعلام کرد که عبدالفتاح البزم سوریه را به مقصد اردن ترک کرده و در پی اقامت در استانبول است و می خواهد که جدا شدن خود از نظام دمشق را رسما اعلام کند و با تعدادی از مسوولان ائتلاف مخالفان سوری نیز دیدار کرده است.


پیش از این بارها منابع وابسته به گروه های شورشی خبر جدا شدن مسوولان دینی و سیاسی سوریه را اعلام کردند که بسیاری از آنها تکذیب شد./994/ب103/د

ارسال نظرات