۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۱۸۸۸۲۶

بیش از سه هزار شکایت مرتبط با تبعیض دینی در آمریکا

خبرگزاری رسا ـ شکایات مطرح شده به کمیسیون محافـظت از برابری میان کارگران در آمریکا نشان می‎دهد که تبعیض میان پیروان ادیان مختلف همچنان در سطح وسیعی در این کشور وجود دارد.
بانوي مسلمان شاغل در يک شرکت آمريکايي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، کمیسیون محافظت از برابری میان کارگران ایالات متحده در سال میلادی گذشته، سه هزار و هشتصد شکایت در ارتباط با تبعیض دینی در محیط کار دریافت کرد.
 
تعداد زیادی چنین شکوائیه هایی نشان می دهد که تبعیض دینی همچنان در بسیاری از محیط های اجتماعی و حرفه ای آمریکا وجود دارد.
 
بخش مهمی از شکایات مطرح شده به کمیسیون محافظت از برابری میان کارگران از سوی مسلمانان بوده و به مواردی مانند امتناع دو راننده مسلمان از حمل محموله مشروبات الکلی به دلیل اعتقادات دینی و اخراج از کار به همین دلیل اختصاص دارد.
 
یکی دیگر از شکایات رایج مسلمانان به کمیسیون محافظت از برابری میان کارگران مربوط به پذیرفته نشدن بانوان مسلمان در مشاغل حرفه ای به دلیل محجبه بودن در هنگام مصاحبه شغلی است.
 
کارشناسان اعتقاد دارند که شرکت های آمریکایی می توانند با برگزاری کلاس های آموزشی و تقویت تساهل دینی در میان کارمندان خود از گسترش تبعیض دینی در این کشور جلوگیری کنند./990/ب904/د
ارسال نظرات