۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۱۸۸۹۰۰

انتقاد گروه‎های مدافع حقوق بشر از فشار نخست وزیر انگلیس بر مطبوعات این کشور

خبرگزاری رسا ـ هفتاد گروه مدافع حقوق بشر از سراسر دنیا در نامه‎ای به نخست وزیر انگلیس به وی هشدار دادند که از فشار بر مطبوعات این کشور دست بردارد.
ديويد کامرون
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گاردین، حدود هفتاد گروه مدافع حقوق بشر از سراسر دنیا نسبت به افزایش فشار بر مطبوعات انگلیسی از سوی دیوید کامرون، نخست وزیر این کشور ابراز نگرانی کرده و در نامه سرگشاده ای به وی هشدار دادند که از این اقدام خود دست بردارد.
 
گروه های مدافع حقوق بشر می گویند که نخست وزیر انگلیس به مطبوعات این کشور فشار وارد می کند تا از انتشار اسناد محرمانه سازمان جاسوسی آمریکا که به وسیله ادوارد اسنودن، کارمند سابق این سازمان فاش می شود، خودداری کنند.
 
در نامه هشداردهنده گروه های مدافع حقوق بشر به دیوید کامرون آمده است: ما گروه های مختلف از سراسر دنیا با یکدیگر متحد شده و یک ائتلاف بین المللی تشکیل داده ایم، چرا که اعتقاد داریم واکنش دولت انگلیس در قبال افشاگری های رسانه ای جاسوسی های صورت گرفته از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر در انگلیس است.
 
در این نامه سرگشاده که از سوی ائتلاف هفتاد گروه مدافع حقوق بشر از سراسر دنیا موسوم به گروه Article 19 ارسال شده همچنین از اقدام دولت انگلیس در محاکمه کردن روزنامه نگاران حقیقت جو انتقاد شده است.
 
دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس هفته گذشته پیشنهاد کرده بود که دولت این کشور می تواند با محاکمه روزنامه ها یا صدور اخطار شدید الحن برای آنها از انتشار اسناد محرمانه مربوط به جاسوسی آمریکا از دیگر کشورها توسط مطبوعات جلوگیری کند.
 
روزنامه انگلیسی گاردین چندی پیش اعلام کرد که به دلیل فشار مقامات این کشور مجبور به نابودسازی اسناد محرمانه ای که ادوارد اسنودن در اختیار آن قرار داده بود شده است./990/ب902/د
ارسال نظرات