۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۸۸۹۵۹

آمریکا: اسنودن را نمی بخشیم

خبرگزاری رسا ـ ادوارد اسنودن ۳۰ ساله در ماه ژوئن امسال پس از افشای عملیات گسترده جمع آوری اطلاعات آمریکا از طریق تماس های تلفنی و اینترنت به روسیه پناهنده شد.
ادوارد اسنودن دردسر ساز دولت آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: قانون گذاران ارشد آمریکایی با عفو ادوارد اسنودن افشاگر اطلاعاتی مخالفت کرده اند.


دن فایفر از مشاوران کاخ سفید گفته است: اسنودن قانون آمریکا را نقض کرده است، باید بازگردد و با عدالت روبرو شود.


آقای اسنودن در نامه ای که به یک سیاستمدار آلمانی ارائه شده خواستار کمک بین المللی شده تا آمریکا اتهامات جاسوسی علیه او را لغو کند.


ادوارد اسنودن 30 ساله در ماه ژوئن امسال پس از افشای عملیات گسترده جمع آوری اطلاعات آمریکا از طریق تماس های تلفنی و اینترنت به روسیه پناهنده شد.


به گفته بی بی سی؛ هفته پیش در اقدامی تعجب آور، یک نماینده مجلس حزب سبز آلمان آقای اسنودن را در مسکو ملاقات کرد و فاش کرد که این افشاگر اطلاعاتی حاضر است دولت آلمان را در جریان عملیات جاسوسی آمریکا بگذارد.


هانس کریستین اشتروبله، این عضو مجلس آلمان اعلام کرد: آقای اسنودن به او گفته حاضر است برای کمک به تحقیقات درباره شنود مکالمات تلفنی آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور به برلین سفر کند.


هانس پیتر فردریش، وزیر کشور آلمان در واکنش به این خبر گفت: هر گونه اطلاعاتی که مقامات آلمان در این مورد بدست بیاورند، ارزشمند است و اگر پیام این است که آقای اسنودن قصد دادن اطلاعات دارد ما با خوشحالی آن را می پذیریم.


آقای اسنودن گفته در صورتی که به او تضمین داده شود که به آمریکا مسترد نمی شود، حاضر است که برای کمک به این تحقیقات به آلمان سفر کند.


روز یکشنبه کاخ سفید اعلام کرد هیچ پیشنهادی برای عفو آقای اسنودن در دست بررسی نیست. مایک راجرز عضو جمهوری خواه کنگره و دیان فینستین سناتور دموکرات نیز به نوعی همین نظر را تکرار کرده اند./1421/1409/ح

ارسال نظرات