۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۱۸۹۰۵۷

کمک مسلمانان آمریکا به گرسنگان خارج از این کشور

خبرگزاری رسا ـ مرکز اسلامی ایالت میسوری آمریکا در اقدامی خیرخواهانه 30 هزار بسته غذایی برای کودکان گرسنه خارج از آمریکا ارسال کرد.
مسجد و مرکز اسلامي ايالت ميسوري آمريکا
 
به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز اسلامی ایالت میسوری آمریکا به مناسبت سی امین سالگرد آغاز فعالیت های خیرخواهانه خود در این ایالت 30 هزار غذا برای کودکان نیازمند ساکن در خارج از آمریکا ارسال کرد.
 
راشد نظام، رییس شورای مرکز اسلامی میسوری مرکزی در این ارتباط گفت: هر 30 ثانیه یک نفر بر اثر بیماری های ناشی از گرسنگی در دنیا می میرد. بنابراین شما باید برای مبارزه با گرسنگی کاری انجام دهید.  
 
این کمک های در قالب برنامه ای با عنوان "صلح را تبلیغ کن، گرسنگان را سیر کن" از سوی مرکز اسلامی میسوری اجرا شده و این مرکز نخستین سازمان اسلامی است که به درخواست انجمن مسلمانان آمریکای شمالی برای برگزاری نشست داوطلبان مبارزه با گرسنگی در سطح جهان پاسخ مثبت داد.
 
در این نشست 150 مرد، زن و کودک 8 تا 88 ساله مسلمان حضور داشته و هدف خود را از شرکت در چنین نشستی کمک به مرکز اسلامی میسوری برای رسیدن به هدف انسان دوستانه اش عنوان کردند.
 
شرکت کنندگان در نشست انجمن مسلمانان آمریکای شمالی برای مبارزه با گرسنگی جهانی موفق به ثبت یک رکورد شده و در مدت زمانی 2 ساعته بیش از 30 هزار بسته غذایی برای ارسال به نیازمندان خارج از آمریکا فراهم کردند.
 
هر بسته شامل شش وعده غذایی به همراه سویا، سبزیجات خشک، یک بسته ویتامین و ادویه بود.
 
رییس شورای مرکز اسلامی میسوری مرکزی می گوید که این بسته ها به مدارس بیش از 34 کشور مختلف دنیا ارسال شدند.
 
اعضای شورای مرکز اسلامی ایالت میسوری آمریکا 2500 دلار از هزینه تهیه بسته های مواد غذایی برای نیازمندان خارج از آمریکا را تامین کرده و بقیه مخارج نیز از سوی سازمان های اسلامی "انجمن اسلامی آمریکای شمالی" و "بنیاد زکات" تامین شد.
 
محمد السانوسی، مدیر انجمن اسلامی آمریکای شمالی در نشست داوطلبان مسلمان مبارزه با گرسنگی جهانی که در مرکز اسلامی ایالت میسوری برگزار شد گفت که این انجمن برنامه مشابهی را در روز اول ماه سپتامبر گذشته برگزار کرد که در جریان آن اعضای این انجمن از سراسر آمریکا موفق شدند در مدت دو ساعت 50 هزار غذا برای نیازمندان تهیه کنند.
 
مسلمانان آمریکا هدف خود را از کمک به گرسنگان خارج از این کشور ترغیب سایر مردم این کشور به مبارزه با پدیده شوم گرسنگی در سراسر جهان عنوان کرده اند./990/ب902/د
ارسال نظرات