۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۱۸۹۰۹۹
نایب رییس شورای اجرایی حزب الله:

هجمه آمریکا علیه حزب الله مایه افتخار است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان، هجمه آمریکا علیه مقاومت اسلامی را مایه افتخار دانست و جریان 14 مارس را عامل به هدر رفتن ثروت‎های نفتی کشور عنوان کرد.
قاووق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نبیل قاووق، نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در سخنانی که به مناسبت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور جمعی از مسؤولان این جنبش در خیمه عاشورای شهر صور برگزار شد از آمادگی مقاومت اسلامی به عنوان عامل بازدارنده تجاوز صهیونیست ها یاد کرد.

 

وی گفت: آمادگی کامل و همیشگی مقاومت اسلامی از تجاوز صهیونیست ها به لبنان جلوگیری کرده و لبنانی ها بدون این قدرت نمی توانستند از حاکمیت و کرامت خود دفاع کنند. مقاومت امروزه عنوانی برای قدرت و عزت همه کشور است.

 

حجت الاسلام قاووق از ادامه سنگ اندازی جریان 14 مارس به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: در حالی که مقاومت اسلامی از ثروت های لبنان محافظت می کند، جریان 14 مارس در حال تلف کردن ثروت های نفتی کشور است. برخی از کشورها در حال شوراندن 14 مارس برای عدم تصویب قانون نفت هستند.

 

عضو ارشد حزب الله تصریح کرد: جریان 14 مارس خطر بزرگی برای مصالح، ثبات و وحدت ملی هستند. چگونه می توان باور کرد که منطقه ای از لبنان در محاصره اجتماعی، معیشتی، امنیتی، نظامی و سیاسی باشد.

 

وی با اشاره به دخالت مستمر آمریکا در امور داخلی لبنان، خاطر نشان ساخت: وزیر امور خارجه آمریکا که همواره در امور سیاسی داخلی لبنان دخالت می کند، بار دیگر به انتقاد از حزب الله پرداخت، این انتقاد به مثابه حمایت معنوی و سیاسی از جریان 14 مارس است. هجمه آمریکا به حزب الله با وجود درخواست جریان 14 مارس از آمریکا برای جبران شکست هایش در لبنان و ناکامی در سوریه مایه افتخار ما است.

 

حجت الاسلام قاووق ادامه داد: دخالت های آمریکا و برخی کشورهای منطقه نمی تواند معادلات کنونی را تغییر دهد. تشکیل دولت آشتی ملی با مشارکت فعال همه گروه ها و به دور از شرط بندی درباره بحران سوریه تنها راه نجات کشور از وضع کنونی به شمار می آید./980/ب902/د

ارسال نظرات