۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۱۸۹۱۰۱
آیت الله قبلان:

کشتار شیعیان به مثابه جنگ با امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با اشاره به مبارزه حضرت اباعبدالله(ع) با تکفیر و استبداد، تأکید کرد که تروریسم و کشتار شیعیان به مثابه تکفیر و تروریسم علیه این امام است.
آيت الله قبلان نايب رييس مجلس اعلاي اسلامي شيعيان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در مراسمی که به مناسبت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در بیروت برگزار شد با اشاره به کشتار شیعیان در نقاط مختلف جهان گفت: امام حسین(ع) در نضهت خود به مبارزه با تکفیریان، سرکشان و نظام استبداد و شر پرداخت و قتل، ویرانی، بدعت، گمراهی و باطلی که هم اکنون در جهان رخ می دهد به مثابه تکفیر و تروریسم علیه امام حسین(ع) و یاران و اهل بیتشان است.

 

وی افزود: کسانی که با امام حسین(ع) در کربلا جنگیدند، پیکر ایشان را تکه تکه کردند، سرش را از بدن جدا کردند و دست و سر یارانش را از بدن جدا ساختند، تروریست بودند.

 

آیت الله قبلان تصریح کرد: ما از دوران حضرت اباعبدالله(ع) با پدیده تکفیر روبرو هستیم. امام به مبارزه به با اهل بدعت و گمراهی پرداخت تا ما نیز از ایشان درس گرفته و راهش را ادامه دهیم تا در دنیا و آخرت به فریادمان برسد.

 

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان از سید و سالار شهیدان به عنوان مدرسه ای گرانبها یاد کرد و ادامه داد: امام حسین(ع) مدرسه آزادی، شجاعت، قهرمانی و کرامت است و از انقلاب این امام نیز معنای حق، صداقت و اخلاص را می آموزیم.

 

وی با اشاره به ظلم ستیزی حضرت اباعبدالله(ع) خاطر نشان ساخت: ما باید عدالت، شجاعت، صداقت، استقامت، مبارزه با ظلم و طاغوت و استکبار، خیر، کرامت، قهرمانی و اخلاق را از این امام فراگیریم./980/ب903/د

ارسال نظرات