۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۱۸۹۳۳۹

هشدار سازمان‌های اسلامی کانادا نسبت به افزایش اقدامات ضداسلامی

خبرگزاری رسا ـ شورای مسلمانان مونترال و جمعیت مبارزه با اسلام‌هراسی شهر «کبک» کانادا با انتشار بیانیه‌ای مشترک نسبت به افزایش اقدامات ضداسلامی در این کشور هشدار دادند.
اسلام

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مسلمانان مونترال و جمعیت مبارزه با اسلام‌هراسی شهر «کبک» کانادا با تاکید بر این‌که منشور جدید ارزش‌های «کبک» نتیجه‌ای جز افزایش اقدامات علیه اسلام و مسلمانان این ایالت کانادا ندارد، عنوان کردند: درست از زمانی که موضوع تصویب منشور ارزش‌های کبک و ممنوعیت نمادهای دینی در اماکن دولتی برای کارمندان مطرح شده است، جمعیت مبارزه با اسلام‌هراسی در ایالت کبک، 117 شکایت در زمینه توهین به مسلمانان را ثبت کرده است.

 

علی شرکوی، سخنگوی جمعیت مبارزه با اسلام‌هراسی در ایالت کبک با اشاره به این‌که اکثر این شکایت‌ها توسط زنان محجبه مسلمان صورت گرفته است، بیان کرد: از این 117 شکایت، 114 مورد به توهین شهروندان به زنان مسلمان مربوط می‌شود. این رقم بسیار تامل‌برانگیز است چراکه فقط طی یک‌ماه و پس از طرح مسئله ممنوعیت نمادهای مذهبی به‌ویژه حجاب در منشور ارزش‌ها به ثبت رسیده است.

 

وی افزود: طی شش ماه اول سال‌ 2013 فقط 25 شکایت درباره اقدامات ضداسلامی وجود دارد و افزایش ناگهانی این اقدامات به 117 مورد فقط در عرض یک‌ماه، باعث نگرانی شهروندان مسلمان شده است.

 

به گفته وی، بسیاری از اقدامات ضداسلامی که توسط دوربین‌های اماکن عمومی یا شهروندان ضبط شده‌اند، نشان می‌دهند که افراد تندرو، در اماکنی چون رستوران‌ها به زنان محجبه مسلمان حمله می‌کنند و آنان را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

 

این دو نهاد اسلامی در پایان با تاکید بر این‌که دولت ایالت کبک مسئول این افزایش بی‌سابقه اقدامات ضداسلامی است، تصریح کردند: فضای اجتماعی حاکم بر کبک نشان‌گر این است که دولت این ایالت نقش خود را به عنوان حافظ منافع شهروندان به خوبی ایفا نکرده و حقوق اقلیت‌ها را رعایت نکرده است. دولت باید از تصمیم خود برای تصویب منشور ارزش‌های کبک صرف‌نظر کند تا شاهد اقدامات ضداسلامی نباشیم./982/ب102/د 

منبع: ایکنا

ارسال نظرات