۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۱۸۹۵۳۴
رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم:

تمدن اسلام بزرگ‌ترین قدرت نرمی است که غرب را تهدید می‌کند/ صلح حق و باطل شدنی نیست

خبرگزاری رسا ـ رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان این‌که پیامبر(ص) و ابلیس هرگز با یک‌دیگر آشتی نکرده و بر سر میز مذاکره نمی‌نشینند، گفت: صلح حق و باطل شدنی نیست، نرمش قهرمانانه و مذاکره تاکتیک است، ما نه صلح پرست و نه جنگ پرست هستیم بلکه ما خدا پرست بوده و تا زمانی که توحید بر دنیا حاکمیت مطلق پیدا نکند جنگ ادامه دارد.
مراسم عزاداري اباعبدالله الحسين(ع) در مدرسه فيضيه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم در شب هفتم ماه محرم الحرام در جمع عزادارن سیدالشهدا(ع) مدرسه مبارکه فیضیه با بیان این‌که عمده مبنای مکاتب غربی دوری از مسائل دینی است، گفت: مکتب غرب با پیش فرض‌های این جهانی و مادی بوده که همه ارزش‌های را تنها در مادیات می‌یبیند.

وی ادامه داد: ارزش‌ حاکم بر مکتب غرب پیشرفت و تکامل اجتماعی است و این مکاتب هیچ‌گاه به سمت توجه به خدا و قیامت نمی‌روند، تلاش غرب این است که مفاهیم دینی را از مکاتب بشر حذف کند، در حوزه اجتماعی نیز سعی دارند مفاهیم قدسی را حذف کنند، از این‌رو تمام ارزش‌های خود را در چهارچوب دنیا مادی و زندگی این دنیا تعریف می‌کنند.

مکاتب غرب انسان را محور اصلی ارزش‌ها می‌دانند

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان این‌که در مکاتب غرب انسان محور اصلی ارزش‌ها است، اظهار داشت: مبنای هیچ یک از نظریه‌های غرب‌ قدسی نیست، برخی از نظریه‌ها آن‌ها همانند تکامل داروی که به شدت از نظر سیاسی نیز از آن حمایت می‌کنند به سبب آن است که نشان دهند همه چیز به مادیات بستگی دارد.

وی افزود: غرب با حکومتی که در آن دین دخالت داشت باشد به شدت مبارزه می‌کنند و تمام ارزش‌ها را به مدار انسان برمی‌گرداند،‌ حتی حقوق بشر آن‌ها مبتنی بر ارزش‌های این جهان است، مقاصد خود را نیز بر اساس چهارچوب دنیا تعریف کرده و هیچ هدفی در رساندن انسان به قرب الهی و آخرت ندارند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که مکتب ارزشی که غرب می‌خواهد آن را جهانی کرده و برای تحقق آن نیز جنگ راه می‌اندازد مادی است، بیان داشت: تنها مدیران حاکم بر جهان هستند که از جهان مردم حرف می‌زنند، خودشان یک ایدولوژی تعریف کرده و براساس آن به دنبال حقوق خود هستند وگرنه از مردم رأی نگرفتند، حتی از نخبگان جهانی نیز استفاده نکردند بلکه تنها خودشان حقوقی را تعریف کرده و به دنبال جهانی کردن آن هستند.

شهروند درجه یک و دو نتیجه مکاتب غربی است

وی تصریح کرد: غربی‌ها مکتب مادی را عهده‌‌دار حقوق بشر دانسته و از زبان جامعه جهانی سخن می‌گویند، مکتبی که تمام هدف آن خلاصه در انگیزش‌های جهانی شده باشد قدرت ایجاد فداکاری و از خود گذشتگی را نخواهد داشت، پشت سر این مکتب مکتب پنهانی شکل می‌گیرد که در آن شهروند درجه یک و دو، حق وتو مطرح می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که مکتب یهود همه انسان‌ها را بردگان یهودیان می‌داند، خاطرنشان کرد: هر چند غرب مدعی دفاع از دموکراسی است ولی در مناسبات سیاسی این دموکراسی تبدیل به دموکراسی لیبرال می‌شود و این دموکراسی مدیریت و هدایت شده سعی دارد که منافع صاحبان سرمایه آسیب نبیند.

‌وی یادآور شد: حتی در بحران اقتصادی که غرب اکنون با آن روبرو است منافع اکثریت برای اقلیت به خطر می‌افتد و دلیل ایجاد جنبش 99 درصدی نیز به خاطر همین موضوع است، در مکاتب مادی تناسب حقوقی وجود ندارد، بلکه یک مکتب فراگیری با نام توسعه پایدار جامعه جهانی را عرضه می‌کنند که حوزه‌های سیاست، فرهنگ، اجتماع و همانند آن را در بر می‌گیرد و اگر مکتبی در مقابل این جریان ایستادگی کند آن را از موانع می‌دانند.

غرب برای تسلط به منابع اقتصادی خاورمیانه و آمریکای لاتین نقشه می‌کشد

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با اشاره به این‌که غرب و آمریکا به بهانه‌ دفاع از حقوق خود به تمام عرصه‌های جهانی چنگ اندازی می‌کنند، بیان کرد: غرب مکتبی را ایجاد کرده که جغرافی آن‌ تمام جامعه جهانی است و می‌گویند هر کسی امنیت ما را در هر جای جهان تهدید کند ما حق مقابله با او را داریم.

وی افزود: حتی غرب برای منابع اقتصادی خاورمیانه و آمریکای لاتین نقشه می‌کشد و عملا این سرمایه را در اختیار صاحبان سرمایه قرار می‌دهد، غربی‌ها می‌گویند مکاتب دیگر حق ندارند بدون دخالت ما حتی در کشور خود فعالیت کنند، آن‌ها آرام آرام می‌خواهند تقسیم منابع در جهان را تغییر داده و منابع خاورمیانه را حق همه جامعه جهانی بیان کنند.

آمریکا نابود کردن ملت‌ها را بسط دموکراسی می‌داند

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با اشاره به تهاجمات شدید فرهنگی غرب به وسیله رسانه‌‌ها مختلف تأکید کرد: غرب خود را عهده‌دار بسط دموکراسی می‌داند بدون این‌که از ملت‌‌ها بخواهد، آمریکا نیز پرچمدار بسط دموکراسی با راه‌اندازی جنگ است، آن‌ها ویران کردن یک ملت را بسط دموکراسی می‌داند و علیه اسلام نیز این‌گونه رفتار می‌کنند.

وی ادامه داد: آن‌ها می‌گویند منابع قدرت همانند منابع طبیعی و حتی منابع انسانی باید در اختیار مکتب غرب باشد، باید این منابع را تقسیم کرد، به این دلیل متفکران و متخصصان جهان را در اروپا جمع می‌کنند، حتی آن‌ها بدنبال ایجاد تغییر در مرزهای جغرافیایی، شکل گیری ملت‌ها، طرح جدید خاورمیانه با سی و پنج کشور و آمریکا لاتین هستند و به بهانه حقوق بشر از حقوق و امنیت خود دفاع می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان این‌که غرب داشتن سلاح‌های استراتژیک را حق خود می‌داند نه جامعه جهانی، گفت: کاپیتلاسیون را نیز حق خود می‌دانند و برای تحقق آرمان‌های خود و دفاع از مکتب‌شان ساماندهی و مدیریت دارند، بزرگترین خطر را نیز برای خود به وجود آمدن یک مکتب تمدن ساز، جهانی، جذب کننده ملت‌ها و قدرت ساماندهی بر افراد که تنها مبتنی بر منابع طبیعی نبوده و قدرت ساماندهی اراده انسان‌ها را داشته باشد می‌دانند.

وی تصریح کرد: غربی‌ها پس از فروپاشی شوروی فکر کردن که به آخر تاریخ رسیدند که ناگهان تمدن اسلامی متولد شد، تمدنی که بدون نیاز به سلاح استراتژیک می‌تواند در امت جهان نفوذ کرده و آرام آرام مکاتب دیگر را از درون فروپاشی کند از این‌رو غرب مکتب اسلام را بزرگترین خطر برای خود می‌داند.

تمدن اسلام بزرگ ترین قدرت نرمی است که مکتب غرب را تهدید می‌کند

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره تمدن اسلامی، خاطرنشان کرد: مگر دنیای غرب نمی‌داند که دنیای اسلام نسبت به سلاح‌های استراتژیک از آن‌ها ضعیف‌تر است پس چرا باز هم از تمدن اسلامی می‌ترسد؟ دلیل این است که تمدن اسلام بزرگترین قدرت نرمی است که مکتب آن‌ها را تهدید می‌کند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها غرب برای مقابله با تمدن و مکتب اسلام، بیان داشت: غرب بیش از جنگ سخت می‌خواهد با جنگ نرم انگیزه‌های مقاومت را در درون تمدن اسلامی خنثی کند، انقلاب اسلامی ما نیز به شیوه جنگ نرم جامعه جهانی و مکتب غرب را تهدید می‌کند، بزرگترین خطر برای غرب این است که فرهنگ‌ اسلام از مرزهای خود عبور می‌کند.

وی تأکید کرد: ایجاد صلح میان مکتب اسلام و غرب هرگز امکان ندارد و صلح پایدار با پیروزی یکی از این مکاتب بر دیگری حاصل می‌شود، مادامی که این دو مکتب در برابر یک‌دیگر هستند امکان صلح پایدار نیست، مکتب اسلام می‌خواهد احیای معنویت و امر انبیا را داشته باشد در حالی که مکتب غرب تنها به دنبال مادیات است.

استراتژی اصلی ما جنگ است، نرمش قهرمانانه و مذاکره تاکتیک است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که پیامبر(ص) و ابلیس هرگز با یک‌دیگر آشتی نکرده و بر سر میز مذاکره نمی‌نشینند، خاطرنشان کرد: درگیری از شیطان شروع شد، صلح حق و باطل شدنی نیست، البته استراتژی ما جنگ است تاکتیک ما ممکن است نرمش قهرمانانه و مذاکره باشد، ما نه صلح پرستیم و نه جنگ پرست بلکه ما خدا پرست بوده و تا زمانی که توحید بر دنیا حاکمیت مطلق پیدا نکند جنگ ادامه دارد.

وی در پایان تصریح کرد: از نظر مبانی اسلامی جنگ با ظهور امام زمان(عج) و غلبه مطلق ایشان پایان می‌پذیرد، این جنگ دفاع از توحید و مستضعفین است، البته ممکن است شیوه‌ها متفاوت باشد و جای ما نرمش قهرمانانه با اسم صلح داشته باشیم ولی هیچ جا صلح نیست، مگر امام حسن(ع) با معاویه صلح کرد؟!./993/پ201/ج

 

ارسال نظرات