۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۸۹۶۴۴

نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی در 2980 امامزاده و بقعه متبرکه برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در راستای اجرای «سوگواره بصیرت عاشورایی» در 2980 بقعه و امامزاده در سراسر کشور برگزار می‌شود.
نماز جماعت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام والمسلمین « احمد شرفخانی» معاون فرهنگی و اجتماعی این سازمان با اعلام این مطلب اظهار داشت: در راستای اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین خیراندیش، سوگواره بصیرت عاشورایی با حضور 4500 روحانی در بیش از دو هزار و 980 بقعه متبرکه و امامزاده در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی برگزار خواهد شد.

وی قرائت زیارت عاشورا، مقتل خوانی، ذکر مصیبت امام حسین(ع) و یاران با وفایش، تعزیه و سخنرانی را از ویژه برنامه‌های مهم سوگواره بصیرت عاشورایی عنوان کرد و گفت: در این راستا، یکی از ویژه برنامه‌های مهم بصیرت عاشورایی، مراسم شب و روز تاسوعا و عاشورا است که در این ایام حزن و اندوه، با هماهنگی انجام شده، مراسم سوگواری در امامزادگان و بقاع متبرکه با مقتل خوانی، ذکر مصیبت، سخنرانی و برپایی خیمه‌های معرفت برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی ادامه داد: در این زمینه برنامه ریزی لازم صورت گرفته است تا اقامه نماز ظهر و عصر روز تاسوعا و عاشورای حسینی در صحن آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه به صورت باشکوه و با حضور هیئت‌های عزاداری برگزار گردد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف یکی دیگر از برنامه‌های مهم سوگواره بصیرت عاشورایی، را برگزاری «شام غریبان» در امامزادگان و بقاع متبرکه دانست و گفت: برگزاری جلسات ختم قرآن و اجرای طرح حجاب و عفاف نیز یکی از ویژه برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در ایام تاسوعا و عاشورا است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف اطعام عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) را در راستای اجرای نیات واقفین به عنوان مهم ترین برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی در این ایام دانست و اضافه کرد: بیش از 28 هزار موقوفه با نیت عزاداری و اطعام عزاداران در ایام تاسوعا و عاشورا در سطح کشور به ثبت رسیده است.

وی در پایان، برپایی خیمه‌های معرفت و ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» را با حضور کارشناسان و مشاوران تخصصی وقف در ایام تاسوعا و عاشورا در سراسر کشور را مهم ترین ویژه برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی دانست و گفت: خیمه‌های معرفت و ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» برای ایجاد وقف حسینی جهت تبیین و ترویج اهداف قیام سید الشهداء در اماکن عمومی، امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور طی روزهای تاسوعا و عاشورا برپا خواهد شد.

سومین نشست مشترک سازمان اوقاف، جنگل‌ها و مراتع و ثبت اسناد و املاک برگزار شد

سومین نشست مشترک میان سازمان اوقاف، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و سازمان ثبت اسناد و املاک به منظور پیگیری مفاد تفاهمنامه همکاری‌های مشترک و رفع ابهامات بوجود آمده برگزار شد.

این نشست مشترک در راستای عملیاتی کردن تفاهمنامه همکاری‌های مشترک فی مابین سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و نیز پاسخگویی به برخی ابهام‌ها و سوالات مطرح شده به میزبانی سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور، حجت الاسلام و المسلمین حاتمی، معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس این سازمان، محمدحسن بکائیان، معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور  و عموزاده، معاون امور اراضی و حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری برگزار شد.

براساس این گزارش، در این نشست، بکائیان، معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به تغییرات صورت گرفته در نحوه صدور اسناد گفت: هم اکنون سند تک برگی به مالکان ارائه می‌شود که در خصوص اسناد وقفی باید هماهنگی‌های لازم صورت پذیرد.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین حاتمی، معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این نشست توافقنامه امضا شده میان سه سازمان را نشان دهنده هم افزایی در اقدامات فیما بین توصیف و تصریح کرد: این قبیل اقدامات در سازمان اوقاف و امور خیریه بی نظیر و بی سابقه است.

وی با بیان این‌که نشست آتی این کمیته اواخر آذرماه برگزار خواهد شد، گفت: عمده اقدامات و زحماتی که در این نشست صورت می‌گیرد، در جهت تثبیت املاک اهل بیت(ع) و بویژه امام حسین(ع) است که امیدواریم مورد عنایت آن حضرت قرار گیرد.

این گزارش می‌افزاید: بررسی نحوه اجرایی کردن نظرات کمیسیون ماده 2 قانون ابطال و اتخاذ وحدت رویه، اتخاذ تصمیم در خصوص چگونگی عملیاتی شدن سند وقف، تصمیم گیری و تشریک مساعی در خصوص GIS و نحوه استفاده از نقشه‌های کاداستری در مورد املاک وقفی و تعیین تکلیف صدور اسناد مالکیت اراضی وقفی مورد توافق با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ازجمله محورهای این نشست بود./966/د102/ع

ارسال نظرات