۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۸۹۶۶۳

افزایش سرقت از فروشگاه‎های مواد غذایی انگلیس به دلیل وخامت اوضاع اقتصادی

خبرگزاری رسا ـ نتایج یک گزارش که به تازگی منتشر شده نشان می‎دهد که سرقت از فروشگاه‎های مواد غذایی در انگلستان به دلیل وخامت اوضاع اقتصادی و کاهش دستمزدها در این کشور افزایش چشمگیری یافته است.
افزايش سرقت از فروشگاه هاي مواد غذايي در انگليس
  
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه خبری پرس تی وی، نتایج یک گزارش تازه منتشر شده از افزایش چشمگیر سرقت از سوپرمارکت ها و فروشگاه های عرضه مواد غذایی در انگلیس به دلیل اوضاع بد اقتصادی خبر می دهد.
 
این گزارش به وسیله شرکت Euromonitor International که به تحقیق بر روی رفتار مصرف کنندگان در انگلیس می پردازد منتشر شده است.
 
در این گزارش آمده است: یکی از نکات اصلی که در مصاحبه با فروشگاه های عرضه مواد غذایی به آن پی بردیم افزایش دزدی مواد غذایی از این فروشگاه ها بود.
 
دلیل اصلی چنین افزایشی در گزارش تازه منتشر شده چنین ذکر شده است: دزدیدن مواد غذایی ای مانند گوشت تازه از فروشگاه های مواد غذایی انگلیس از نتایج وضعیت نامناسب اقتصادی است.
 
علاوه بر گوشت تازه، انواع مختلفی از پنیر و قهوه تازه نیز در میان اقلامی بوده که بیش از همه در سوپرمارکت های انگلیسی به سرقت رفته است.
 
راسل هولاند، یک کارشناس انگلیسی متخصص در امور اجتماعی در این ارتباط گفت: ما می دانیم که به دلیل رکود اقتصادی مردم انگلیس نمی توانند نیازهای غذایی خود را برطرف کنند.
 
وی افزود: این در حالی است که مردم طبقه متوسط انگلیس نیز که هیچ افزایش درآمدی نداشته اند همچنان تلاش می کنند که سطح زندگی خود را در همان سطح سابق نگاه دارند.
 
افزایش دزدی از فروشگاه های عرضه کننده مواد غذایی در انگلیس بسیاری از این فروشگاه ها را مجبور به نصب برچسب های امنیتی الکترونیکی به مواد غذایی کرده است.
 
اتحادیه فروشگاه های مواد غذایی انگلیس نیز اعلام کرده است که افزایش دزدی مواد غذایی در این کشور در طولانی مدت به زیان مصرف کنندگان است، چرا که این پدیده فروشگاه ها را مجبور به افزایش قیمت محصولات خود به منظور جبران زیان از دست رفته می کند.
 
لورا دیویس، مشاور اتحادیه فروشگاه های مواد غذایی نیز در این ارتباط گفت: افزایش دزدی مواد غذایی مغازه ها و کارمندان آنان را تحت تاثیر منفی خود قرار داده و افزایش قیمت های سوپرمارکت ها را به دنبال دارد که آن نیز به نوبه خود می تواند به طور مستقیم بر جامعه انگلیس تاثیرات منفی بگذارد./990/ب904/د
ارسال نظرات