۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۱۸۹۶۸۱
مدیرکل ارشاد آذربایجان غربی:

تجدید بنای اسلام در روز عاشورا اتفاق افتاد/ ممانعت از چاپ کتب شعر آیینی با رنگ و بوی خرافه

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: دستگاههای تبلیغی و فرهنگی باید از چاپ کتب شعر آیینی که بوی بدعت و انحراف در آنها باشد، جلوگیری کنند.
حجت الاسلام کريمي
حجت الاسلام محمد باقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه ضمن تسلیت ایام سوگواری محرم الحرام گفت: یکی از فلسفه های قیام عاشوار جلوگیری از انحراف به وجود آمده در دین بعد از رحلت پیامبر بود چراکه پیام غدیر دریافت نشد و انحراف در جانشینی پیامبر به وجود آمد.
 وی با بیان این که تجدید بنای اسلام در روز عاشورا اتفاق افتاد، اظهار داشت: همانطور که خود امام حسین (ع) فرمودند" من قیام کردم نه برای قدرت، مقام و حکومت داری، بلکه برای اصلاح دین جدم رسول خدا آمده ام".
 حجت الاسلام کریمی تاکید کرد: اگر امام حسین قیام نمی کردند همه در ورطه انحراف و کج فهی بودیم چراکه کسی همچون یزید که سگ باز و دائم الخمر بود، با دشمنان دین مشورت می کرد، بر نفس خود مسلط نبود، امیر مؤمنان لقب گرفته بود.
 وی اضافه کرد: قیام حسینی امر به معروف و نهی از منکر است که بشریت را بیدار کرد.
 حجت الاسلام کریمی گفت: بر اساس تاکید امام سجاد (ع) وظیفه ما مسلمانان این است که مصیبت های این ماه را با اعمالی همچون زیارت اهل قبور، زیارت عاشورا، نماز خواندن بر تربت امام حسین (ع) و با برگزاری پر شور عزاداری زنده نگه داریم.
 وی بحث شناخت عبرت های تاریخی عاشورا را مورد تاکید قرار داد و افزود: در کنار ذکر مصیبت ها و عزاداری ها باید نسبت به پیام های نهضت عاشورا نیز آگاه بود بنابراین باید ابعاد قیام حسینی و دلایل وقایع عاشورا مورد کنکاش قرار گیرد.
 ممانعت از چاپ کتب شعر آیینی با رنگ و بوی خرافه
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به ورود برخی بدعت ها و خرافه در عزاداری های حسینی اذعان داشت: ذکر مصیبت در حق اهل بیت (ع) بسیار است و نیازی به ایجاد فضای کاذب و دروغ نیست، اما برخی ها به علت کج فهی و برخی برای شور آفرینی بیشتر از خط و خطوط ها فراتر می روند.
 حجت الاسلام کریمی تاکید کرد: مصیبت ها و وقایع قیام حسینی باید به درستی برای مردم تبیین شود.
 وی اظهار کرد: دستگاههای تبلیغی باید از چاپ کتب شعر آیینی که بوی بدعت و انحراف در آنها باشد، جلوگیری کنند.
 به گفته این شاعر اهل بیت(ع)، ساماندهی مداحان و آموزش آنها می تواند گامی موثر در راستای جلوگیری از ورود خرافات در ذکر مصیبت های ائمه اطهار باشد.
 حجت الاسلام کریمی در پایان گفت: البته بخشی از این بدعت ها نیز به علت غفلت در طول سالیان متمادی بوده است که سینه به سینه منتقل شده و امروز نیز عملی می شود./936/ت302/ع 
 
 
ارسال نظرات