۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۱۸۹۶۹۸
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی:

حضرت ابا الفضل با تمام وجود ذوب در امام حسین بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران گفت: از مرحوم آیت‌الله خوشوقت پرسیدند مقام انبیاء(ع) بالاتر است یا مقام حضرت ابا الفضل العباس(ع) ایشان گفتند ما که در آن حد نیستیم که این را پاسخ بدهیم اما یک مطلبی را هیچکس نمی‌تواند انکار کند که گره‌هایی را که خداوند به دست حضرت ابا الفضل(ع) باز می‌کند، به دست انبیا(ع) باز نمی‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمين کاظم صديقي، امام جمعه موقت تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران شامگاه سه‌شنبه بیست و یکم آبان ماه مصادف با شب تاسوعای حسینی در مراسم عزاداری و سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) در هیأت موج الحسین تهران واقع در میدان خراسان با اشاره به این‌که اگر بنا بود خداوند به کافر مهلت ندهد، نمی‌توانست پیمانه خود را پر کند و بدی خود را نشان نمی‌داد، اظهار داشت: آنها که راه خدا را قبول کردند، مشیت، اراده و آزادی خود را در چارچوب و قانون خدا قرار می‌دهند.

وی با بیان این‌که اگر انسان پاک زندگی کند، خداوند، خدایی خود را در وجودش نشان می‌دهد، ابراز داشت: اگر انسان در عبودیت به‌جایی رسید که هیچ نقشی را برای خود قائل نبود، به عبودیت مطلق رسیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به این‌که حضرت ابراهیم(ع) در اوج غیرت بود اما همسر جوان و فرزند خود را در بیابان مکه به‌دلیل امر خدا رها کرد، بیان داشت: این عبودیت مطلق است که انسان اینطور باشد که هرچه خدا فرمود، درست است و من هیچ اراده‌ای در برابر ارده او ندارم.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که برخی بنده شهوت و برخی بنده پول هستند و هرجا پول باشد از رشوه و ربا او را می‌کشاند، اظهار داشت: کسی که خدا را بنده نیست، برای خود هزار ارباب دارد،

متولی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران مقام بندگی را از همه مقامات نبوت، رسالت و ولایت بالاتر دانست و با اشاره به این‌که این مقامات شاخه‌های مقام بندگی هستند، افزود: انسان در اثر عبودیت کار خدایی می‌کند.

وی در ادامه به بیان مقامات حضرت ابا الفضل العباس(ع) پرداخت و با بیان این‌که پرچم عزت عالمین به دست ایشان است، ابراز داشت: علامه آقا میرزا علی قاضی طباطبایی می‌فرمودند من باطن عالم را دیدم که خداوند تمام عوالم را به دست امام حسین(ع) قرار داده است اما پیشکار ایشان حضرت اباالفضل(ع) است.

امام جمعه موقت تهران گفت: از مرحوم آیت‌الله خوشوقت پرسیدند مقام انبیاء(ع) بالاتر است یا مقام حضرت ابا الفضل العباس(ع)؟ فرمودند ما که در آن حد نیستیم که این را پاسخ بدهیم اما یک مطلبی را هیچکس نمی‌تواند انکار کند که گره‌هایی را که خداوند به دست حضرت ابا الفضل(ع) باز می‌کند، به دست انبیا(ع) باز نمی‌کند.

متولی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران حضرت ابا الفضل العباس(ع) را باب الحوائج بین‌المللی و تمام وجودش را ذوب در حضرت سید الشهدا(ع) دانست و ابراز داشت: ایشان مانند قمر به دور شمس امام حسین(ع) می‌چرخید و قمر بنی هاشم، قمر شمس امام حسین(ع) بوده است./956/پ202/ع

ارسال نظرات