۲۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۱۸۹۷۵۱
سیدحسن نصرالله در اجتماع عزاداران عاشورای حسینی:

حضور حزب‌الله در سوریه در راستای دفاع از مقاومت است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به حضور نیروهای این حزب در سوریه آن را در راستای دفاع از مقاومت دانست و تاکید کرد: حضور ما در سوریه با هدف دفاع از لبنان، سوریه، فلسطین و مقاومت برای مواجهه با خطرهایی است که از تجاوز به این کشورها پدید آمده است.
سيدنصرالله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در روز عاشورا در جمع عزاداران حسینی در جنوب بیروت سخنرانی کرد.

 

وی با قدردانی از حضور بسیار گسترده و باشکوه لبنانی‌ها در مراسم روز عاشورا گفت: بار دیگر مانند هر سال جمع شدیم تا با سید الشهداء (ع) بیعت و اعلام کنیم که ذلت و خواری را نمی‌پذیریم.

 

سید حسن نصرالله ضمن سخنانی بر ضرورت حمایت از ملت فلسطین و سوریه تأکید کرد و حمایت از مقاومت و سلاح آن برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

 

وی افزود: ما پایبندی خود را به مقاومت و آمادگی و سلاح و امکانات آن به عنوان راه‌حل اصلی برای حمایت از سرزمین و ثروت‌های کشورمان اعلام می‌کنیم.

 

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: برخی‌ها دائما در مورد مقاومت فرانسه و تسلیم سلاحش صحبت می‌کنند آنها فراموش کرده‌اند که مقاومت فرانسه با از بین رفتن تهدید پایان یافت و در حالی که مقاومت لبنان خاک را آزاد کرد ولی دشمن همچنان وجود دارد و تهدید و جاسوسی می‌کند. و آیا این‌ها می‌خواهند که ما میدان را برای این دشمن خالی کنیم؟ در این شرایط و تا زمانی که دلیل مقاومت وجود دارد ما برای مقابله با تهدیدات اسرائیل باقی خواهیم ماند.

 

نصرالله در سخنان خود در جمع عزاداران حسینی در روز عاشورا تاکید کرد: ما باید آرمان فلسطین را به امت اسلامی خود یادآور شویم و در هیچ شرایطی بر هیچ کس جایز نیست که از این قضیه دست بکشد و تمامی مسلمانان باید در کنار این ملت بایستد تا بتواند سرزمین و مقدسات خود را آزاد کند.

 

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به تلاش‌های مشکوک برای تجزیه کشورهای منطقه اظهار داشت: ما تمامی طرح‌های تقسیم و تجزیه را رد می‌کنیم و واجب است که به وحدت سرزمین و دولت متمسک باشیم و باید تمامی مشاکل را با گفت‌وگو حکمت و راه حل سیاسی حل کنیم.

 

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به حضور نیروهای این حزب در سوریه آن را در راستای دفاع از مقاومت دانست و تاکید کرد: حضور ما در سوریه با هدف دفاع از لبنان، سوریه، فلسطین و مقاومت برای مواجهه با خطرهایی است که از تجاوز به این کشورها پدید آمده است.

 

وی افزود: هرکس که از عقب‌نشینی حزب الله از سوریه برای تشکیل حکومت سخن می‌گوید شرطی غیرممکن مطرح می‌کند. ما وجود لبنان، سوریه و محور مقاومت را با برخی کرسی‌های وزارتی مبادله و عوض نمی‌کنیم.

 

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: هنگامی که خطرهایی راهبردی ملت‌های منطقه را تهدید می‌کند، این امر بسیار بزرگتر از آن است که به عنوان موضوعی برای معامله مطرح شود؛ ما از شما هیچ چیزی برای پوشش سلاح مقاومت نمی‌خواهیم و در آینده نیز از شما چیزی نخواهیم خواست.

 

سید حسن نصرالله گفت: ما برای حضور خود در سوریه چه در گذشته و چه حال و چه در آینده به بخشش و عطای شما نیاز نداشته‌ایم؛ پس واقع‌گرا باشید و شرط‌های غیرقابل اجرا را کنار بگذارید.

 

وی اظهار داشت: به برادران مسلمان خود که پیرو مذاهب مختلف هستند تأکید می‌کنیم که تکفیری‌ها مشکل همه مسلمانان هستند و دلیل این امر نیز مشکلاتی است که مسلمانان در همه کشورهای اسلامی با آن‌ها مواجهند؛ این خطر همه را تهدید می‌کند و با همکاری همگان می توان با آن مقابله کرد.

 

سید حسن نصرالله با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت ملی در لبنان، و توجه به همزیستی مشترک و سرنوشت یکسان، خاطرنشان کرد: از همه دعوت می‌کنیم که با وجود اختلافات، از همه راه‌های مختلف برای ارتباط با یکدیگر استفاده کنند تا بتوانیم برای مردم خود مقداری از مطالباتشان را برای داشتن زندگی شرافتمندانه فراهم کنیم.

 

دبیرکل حزب‌الله لبنان در پایان سخنانش همچنین از عزاداران حسینی به دلیل مشارکت گسترده در عزاداری امروز تشکر و قدردانی کرد/982/ب103/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات