۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۱۸۹۹۶۲

برگزاری همایش بین‌المللی «شهروند در اندیشه اسلامی مدرن» در الجزایر

خبرگزاری رسا ـ همایش بین‌المللی «شهروند در اندیشه اسلامی مدرن»، 27 و 28 آبان‌ماه، در دانشکده علوم انسانی و اسلامی دانشگاه شهر «باتنه» الجزایر برگزار می‌شود.
اسلام

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ششمین دوره همایش بین‌المللی «شهروند در اندیشه اسلامی مدرن» با حضور نمایندگانی از دوازده کشور جهان و نیز هیئتی از موسسه اروپایی علوم انسانی پاریس، ظهر امروز آغاز خواهد شد.

 

«صالح بوبشیش»، رییس دانشکده علوم انسانی و اسلامی دانشگاه باتنه، با بیان این‌که این همایش با همکاری موسسه اروپایی علوم انسانی پاریس برگزار می‌شود، تصریح کرد: استادان دانشگاه‌های مراکش، عربستان، امارات متحده عربی، فرانسه، فلسطین و تعداد دیگری از کشورهای اسلامی در این همایش دو روزه به بررسی حقوق شهروندی در تعالیم و اندیشه اسلامی خواهند پرداخت.

 

وی افزود: بررسی فقه اسلامی در زمینه حقوق شهروندان، جایگاه شهروند در قانون اساسی کشورهای اسلامی و فقه مدرن اسلامی از موضوعات مهم این همایش به شمار می‌روند.

 

بوبشیش در پایان تاکید کرد: علاوه بر پنجاه میزگرد که با هدف آشنایی پژوهشگران کشورهای مختلف با یکدیگر و ارائه نقطه‌نظراتشان درباره اندیشه اسلامی برگزار خواهد شد، شرکت‌کنندگان در نشست‌های تخصصی به ارائه مقالات خود نیز خواهند پرداخت./982/ب102/د
منبع: ایکنا

ارسال نظرات