۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۸۹۹۸۵
رییس سازمان اوقاف:

خلوص نیت امام حسین در کربلا رمز ماندگاری واقعه عاشوراست

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: حرکت خالصانه حضرت سید الشهداء(ع)، رمز فراگیری عزای حسینی در جهان است.
سازمان اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه طی سفر به استان مرکزی در جمع عزاداران حسینی شهرستان آشتیان با اشاره به این‌که آئین‌های عزای سید و سالار شهیدان در سرتاسر دنیا باشکوه خاصی برگزار می‌شود، گفت: امام حسین(ع) با خلوص نیت تمام، پای در صحرای کربلا گذاشتند و همین امر رمز ماندگاری و فراگیری واقعه عاشوراست.

وی افزود: هم این‌که شاهدیم همزمان با ایام سوگواری اباعبداله الحسین(ع) در ماه محرم حتی در بلاد غیر اسلامی مثل هندوستان، اروپا و آمریکا نیز آئین‌های عزاداری حسینی با شکوه خاصی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام محمدی با بیان این‌که امام حسین(ع) برای جلب رضای خدا و احیای دین اسلام قیام کردند، خاطرنشان ساخت: خداوند متعال تضمین کرده که آثار عمل نیک و خالصانه انسان پنهان نمی‌ماند و شاهدیم که واقعه عاشورا با گذشت، ده‌ها قرن نه تنها رنگ کهنگی نگرفته است بلکه روز به روز نیز پرشورتر و پررنگ تر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار داشت: انسان‌های برجسته و دین داری واقعه کربلا را رقم زدند که حضرت قمر بنی هاشم(ع) یکی از این شخصیت‌های بی نظیر است.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: ادب، وفا، امام شناسی، بصیرت، از جان گذشتگی حضرت عباس(ع) مثال زدنی است و باید با مطالعه ویژگی‌های شخصیتی این بزرگوار، نسبت به اشاعه و ترویج آن‌ها اقدام نمود.

گفتنی است، حجت الاسلام و المسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با دعوت هیئت امناء و هیئت عزاداران مسجد حسنی آشتیان و در قالب طرح بصیرت عاشورایی ضمن حضور در آئین عزاداری شب تاسوعای حسینی، از حوزه علمیه حضرت صاحب الامر(عج) بازدید و در جریان پیشرفت عمرانی آن قرار گرفت.

27 هزار جلد کتاب به مناسبت هفته کتاب به کتابخانه بقاع متبرکه و امامزادگان اهدا می‌شود

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فرارسیدن هفته کتاب گفت: 27 هزار جلد کتاب به مناسبت این هفته در بقاع متبرکه و امامزادگان توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و تشویق به امر مهم کتابخوانی، اقدام به خرید کتاب جهت احداث و تجهیز کتابخانه‌های آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه با موضوعات قرآنی، اخلاقی، آموزشی، نماز، سیره پیامبران و اهل بیت(ع)، حجاب و عفاف، تهاجم فرهنگی، احکام دختران و پسران، احکام روابط محرم و نامحرم، ازدواج و ... نموده است.

وی ادامه داد: در همین راستا 270 عنوان کتاب جمعا به تیراژ 27 هزار جلد خریداری و در هفته کتاب بسته بندی و به استان‌ها جهت احداث و تجهیز کتابخانه‌های آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه ارسال شده است.

حجت الاسلام شرفخانی اضافه کرد: همچنین مجموعه‌ای از فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در رابطه با کتاب و کتابخوانی بصورت پیامک به مجموعه مدیران فرهنگی سازمان در سراسر کشور ارسال خواهد شد./966/د102/ع

ارسال نظرات