۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۸۹۹۸۹
همزمان با چهارمین روز از هفته کتاب صورت می‌گیرد؛

رونمایی از سه اثر آیت الله محمدی ری شهری

خبرگزاری رسا ـ سه اثر آیت الله محمدی ری شهری همزمان با چهارمین روز از هفته کتاب در حرم حضرت معصومه(س) رونمایی می‌شود.
کتاب
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، سه مجموعه کتاب تازه منتشر شده این موسسه فردا از ساعت 9 صبح در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) رونمایی می‌شود.
حجت الاسلام سید کاظم طباطبایی رئیس، پژوهشکده علوم و معارف حدیث و حجت الاسلام محمد تقی سبحانی نیا، معاونت فرهنگی و بین الملل دارالحدیث سخنرانان این مراسم هستند و ضمن معرفی آثار تازه منتشر شده به شرح دیگر اقدامات دارالحدیث در زمینه ترویج معارف و اندیشه های ناب شیعی می پردازند.
بنابر این گزارش به مناسبت هفته کتاب، از مسؤولان کتابخانه تخصصی علوم حدیث که با بیش از 54 هزار جلد کتاب در حوزه معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است، تجلیل به عمل خواهد آمد.
یکی از آثاری که در این مراسم از آن رونمایی می‌شود، کتاب سه جلدی «کنزالدعا» است که مشتمل بر ادعیه قرآنی و دعاهای پیامبر و اهل بیت(ع) است و با موضوع بندی جدید، دسترسی آسان مخاطبان را فراهم کرده است.
در این کتاب که به زبان عربی منتشر شده است تلاش شده دعاها به صورت مستقیم از منابع اصلی و در صورت امکان دعاهای هر موضوع، از منابع شیعه و اهل سنت ذکر شود و از سندیت صدور آن توسط معصومان(ع)، اطمینان حاصل شود.
گفتنی است، چاپ اول کتاب سه جلدی «کنزالدعا» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری شهری با همکاری رسول افقی در هزار نسخه، 1774 صفحه‌ای، جلد سخت و بهای دوره 50 هزار تومان می باشد.
شناختنامه نماز دیگر کتابی است که در این مراسم از آن رونمایی می شود. این کتاب دو جلدی در حقیقت مجموعه ای منحصر به فرد درباره نماز است و در پانزده فصل به این امر عبادی می پردازد.
شناختنامه نماز ابتدا پژوهشی درباره نماز در امت‌های پیشین بیان می‌کند و پس از آن چگونگی تشریع نماز در اسلام و اوقات پنجگانه آن را شرح می دهد، ویژگی های نماز، حکمت نماز، آداب و آثار برپا داشتن نماز به همراه رازهای آن از دیگر مباحثی است که در این کتاب دو جلدی آمده است و بخش پایانی آن نیز به کیفیت نافله های شبانه روز و برخی از نمازهای مستحبی اختصاص دارد.
کتاب صوتی «رستاخیز کربلا» دیگر کتابی است که در این مراسم از آن رونمایی می‌شود، «رستاخیر کربلا» مجموعه ای هشت جلدی برگرفته از دانشنامه امام حسین(ع) است که سال گذشته منتشر شد و به تازگی ضبط صوتی و تدوین آن به پایان رسید.
همچنین در این مراسم رونمایی اطلاع رسانی تسهیلات ویژه انتشارات دارالحدیث برای فروش آثار صورت می پذیرد و از علاقه مندان به دریافت این تسهیلات ثبت نام به عمل می آید.
گفتنی است این مراسم ساعت 9 صبح روز سه شنبه 28 آبان در حرم مطهر حضرت معصومه (س)، درب 14، سالن اجتماعات برگزار می شود و ورود برای عموم آزاد است./927/د102/ع
ارسال نظرات