۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۱۹۰۱۳۴

حذف سرفصل اسلام از کتب درسی در آمریکا جنجا‌ل‌آفرین شد

خبرگزاری رسا ـ حذف سرفصل 36 صفحه‌ای اسلام از کتاب درسی «تاریخ جهان» پایه دهم مدارس فلوریدای آمریکا جنجال‌آفرین شد.
حذف سرفصل اسلامي در آمريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها دیشب، 27 آبان، در نشست هیئت آموزش مدارس بخش «ولوشه» فلوریدا در مورد کتاب بحث‌برانگیز تاریخ جهان پایه دهم با یکدیگر مناظره و مناقشه کردند.
 
ماجرا از آنجا آغاز شد که والدین کودکان مدارس بخش «ولوشه»ی فلوریدا با تجمع در مقابل اداره مدیریت مدارس نسبت به وجود فصلی حجیم در مورد اسلام در این کتاب درسی اعتراض کردند.
 
والدین دانش‌آموزان با اشاره به حجم زیاد فصل مربوط به اسلام نسبت به فصل‌های مربوط به مسیحیت و یهودیت، خواستار حذف این فصل شدند. آنان همچنین فرزندان خود را به پاره‌ کردن فصل مربوط به اسلام از کتاب تاریخ جهان خود ترغیب کردند.
 
حزب جمهوری‌خواه بخش ولوشه نیز اوایل این هفته با انتشار تبلیغاتی با این مضمون که «36 صفحه اسلام در تاریخ جهان، نصف صفحه در مورد مسیحیت و دیگر ادیان ... عادلانه نیست»، از معترضان خواسته بودند که در نشست هیئت آموزش مدارس فلوریدا شرکت کنند.
 
شهروندان ولوشه معتقدند که این کتاب درسی با جانبداری از اسلام، بخش کوچکی را به مسیحیت و یهودیت اختصاص داده است.  این در حالی است که در کتاب‌های مقاطع پایین‌تر به طور مفصل در مورد این ادیان توضیح داده شده است.
 
شهروندان ولوشه همچنین کمپینی برای سوزاندن کتاب‌های تاریخ جهان پایه دهم را نیز راه‌اندازی کرده‌اند.
 
در این میان شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی با تقدیر از مواضع حزب دموکرات ولوشه برای مقابله با این اعتراضات بی‌اساس، در تلاش برای پایان دادن به کمپین سوزاندن کتاب‌ها، اقدام به راه‌اندازی تجمعی اعتراض‌آمیز کرده است.
 
این شورا با انتشار بنر این تجمع اعتراض‌آمیز ضمن اعلام اینکه «سکوت یعنی قبول کردن ـ فریاد بزنید» از معترضان خواسته است در مقابل این تعصبات ضداسلامی ایستادگی کنند./980/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات