۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۱۹۰۱۵۰
حجت الاسلام والمسلمین روحانی:

عاملان حادثه تروریستی مقابل سفارت ایران شناسایی و مجازات شوند

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز تأسف از حادثه تروریستی در برابر سفارت ایران در لبنان، این حادثه تروریستی را محکوم و بر ضرورت شناسایی و برخورد سریع با عاملان این جنایت تاکید کرد.
رييس جمهور

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی حادثه تروریستی در مقابل سفارت ایران در لبنان، رییس‌جمهور لبنان در تماس تلفنی با دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان ضمن ابراز تأسف از حادثه تروریستی در برابر سفارت ایران در لبنان، این حادثه تروریستی را محکوم کرد.


میشل سلیمان در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به این اقدام تروریستی اظهار داشت: دولت لبنان تمام توان خود را بکار خواهد گرفت تا عوامل این حمله تروریستی شناسایی شده و به مجازات اعمال خود برسند.


وی همچنین بر تقویت، حفاظت و حراست از کارکنان سفارت و اماکن دیپلماتیک ایران در آن کشور تأکید نمود.


دکتر روحانی با تشکر از تماس تلفنی رییس‌جمهور لبنان، متقابلاً با اظهار تأسف از شهادت و مجروحیت تعدادی از مردم لبنان در این حادثه، به وی و مردم لبنان تسلیت گفت.
رییس‌جمهور ایران این نکته را متذکر شد که امیدوار است عاملان این حادثه که توسط گروه‌های افراطی و با تحریک عوامل بیگانه برای ناامنی منطقه و کشور لبنان صورت گرفته است، هر چه سریع‌تر مشخص شده و به دست عدالت سپرده شوند.


دکتر روحانی با ابراز اطمینان از اینکه اینگونه حوادث هیچگاه موجب شکاف در میان مردم و مسئولین لبنان نخواهد شد، گفت: رهبران آن کشور با درایت کامل می‌توانند، وحدت و ثبات لبنان را پاس دارند.


رییس‌جمهور ایران از موضوع تروریسم به عنوان یک معضل بزرگ برای منطقه خاورمیانه یاد کرد و اقدامات هماهنگ علیه خشونت، افراطی‌گری و تروریسم را یک ضرورت دانست.


تماس تلفنی با سفیر برای پیگیری موضوع


به دنبال حادثه تروریستی روز گذشته در برابر ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی طی تماس تلفنی با سفیر کشورمان در لبنان در جریان آخرین وضعیت حادثه پیش آمده قرار گرفت و ابعاد آن را بررسی کرد.

دکتر روحانی ضمن ابراز همدردی و ابلاغ مراتب تأثر و تاسف خود، دولت و ملت ایران به سفیر، کارکنان سفارت و خانواده‌های افراد حادثه دیده، برای بازماندگان این حادثه تروریستی آرزوی صبر و سلامتی کرد.


رییس‌جمهور ضمن پیگیری وضعیت مجروحین این حادثه، خواستار اقدامات فوری در جهت معالجه و درمان مجروحین حادثه شد.


دکتر روحانی با اشاره به گفت و گوی تلفنی رییس‌جمهور لبنان با وی، گفت: در این مکالمه تلفنی از رییس‌جمهور لبنان خواسته شده تا عاملین این حادثه شناسایی شوند و حفاظت بیشتری در جهت امنیت کارکنان سفارت کشورمان در لبنان بعمل بیاید.


رییس‌جمهور در پایان با آرزوی موفقیت و سلامتی برای تمامی کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت، از سفیر کشورمان در لبنان خواست تا سلام وی را به آنان ابلاغ کند.


پیام تسلیت روحانی به مناسبت شهادت رایزن فرهنگی ایران در بیروت


رییس جمهور در پیامی شهادت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم انصاری در حادثه تروریستی مقابل سفارت ایران در بیروت را به مقام معظم رهبری، ملت ایران و خانواده ایشان تسلیت گفت.


متن پیام حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به شرح ذیل است:


بسم‌الله الرحمن الرحیم


مِنَ الْمُؤمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا


خبر عروج روحانی مجاهد، حجة‌الاسلام والمسلمین ابراهیم انصاری که در سنگر اعتلای فرهنگ و معارف اصیل اسلامی – ایرانی به شهادت نائل گشت، سبب تأسف و تأثر عمیق گردید.


اینجانب شهادت این عالم وارسته را به مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و خانواده ایشان تسلیت می‌گویم و برای آن مجاهد شهید علو درجات و برای بازماندگانش اجر اُخروی و بردباری طلب می‌کنم./971/د102/ج

 

ارسال نظرات