۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۹۰۱۸۱
نماینده ولی فقیه در ایلام:

کانون‌های مساجد در جذب جوانان گام های بلندی برداشته‌اند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ایلام گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد بهترین مکان برای جذب جوانان و نوجوانان به فعالیت های فرهنگی، دینی و مذهبی بوده و گام های بلندی در این زمینه برداشته اند.
کانون‌های مساجد در جذب جوانان گام های بلندی برداشته‌اند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، صبح امروز در دیدار با کتابداران نمونه کتابخانه های کانون های مساجد این استان، اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی از برکات بسیار مهم انقلاب و نظام اسلامی است.


وی افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد در جذب جوانان متدین و متعهد نسبت به معارف دین مقدس اسلام و دستاوردهای انقلاب نقش بسیار بزرگی ایفا کرده اند.


امام جمعه ایلام، با اشاره به این که بهترین جایگاه برای جذب جوانان به مسجد، کانون های فرهنگی و هنری است، ابراز کرد: مسجد با جایگاه مقدسی که در دین اسلام دارد و با جاذبه های متنوع دینی و فرهنگی در جذب جوانان نقش بسیار مهمی ایفا کرده است.


حجت الاسلام والمسلمین لطفی، یادآور شد: کانون های فرهنگی مساجد با برنامه های متنوعی که دارد در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و دینی می تواند در جذب جوانان به مساجد گام های بلندی بردارد و از کارهای خوبی که کانون مساجد انجام داده است راه اندازی و احداث کتابخانه ها در کنار مساجد است.


وی، تصریح کرد: کتاب در جذب جوانان بسیار مهم است و اگر فرهنگ کتابخوانی را گسترش و توسعه بدهیم، چالش های فرهنگی و اجتماعی ما بسیار کم می شود.


امام جمعه ایلام، افزود: اگر جوانان با کتابخوانی سر و کار داشته باشند و وقت خود را با مطالعه پر کنند قطعا شاهد رشد و تعالی مردم به ویژه جوانان در عرصه های مختلف خواهیم بود و اگر انسان با کتاب و کتابخوانی انس بگیرد در نیل به کمالات انسانی گام های بلندی برداشته است.

وی، با تقدیر از فعالیت های کانون های مساجد، خاطرنشان کرد: باید این فعالیت ها را توسعه داد و در دورترین نقطه استان، مساجد و حسینه ها را مجهز به کتابخانه های دیجیتال کرد که با استفاده از این امکانات در رشد و توسعه گام های بلندی برداشته شود.

گفتنی است، در این دیدار از کتابداران نمونه کتابخانه های عمومی کانون های مساجد استان با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد./916/د102/ب

ارسال نظرات