۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۱۹۰۳۶۷
شیخ عیسی قاسم:

نجات امت اسلامی در پرتو پایان فتواهای سیاسی و دنیوی است

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین با انتقاد شدید از گسترش تروریسم در کشورهای اسلامی، از حمایت برخی حکومت‎های اسلامی و همچنین صدور فتواهای سیاسی و دنیوی از سوی علما به عنوان عامل پسرفت جوامع اسلامی یاد کرد.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين - ميلاد امام حسن مجتبي (ع) در بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد با انتقاد شدید از گسترش تروریسم در کشورهای اسلامی گفت: تا زمانی که مراکز علمی و افتای دینی از وابستگی به حکومت ها آزاد نشوند، هیچ امیدی به بهبود وضع فعلی نیست و تروریسم ادامه خواهد داشت.

 

وی افزود: امت اسلامی امروزه به دلیل اینکه اداره دولت از سوی گروه های افراطی اداره می شود، به سمت غرق شدن گام برمی دارد. این دولت ها تنها به تصفیه ملت و معارضه فکر می کنند.

 

آیت الله عیسی قاسم با اشاره به اندیشه های سراسر گمراهانه افراطیان، تصریح کرد: این گروه ها خود را برتر از همگان می دانند و گمان می کنند که همه مردم باید بنده آنان باشند.

 

رهبر شیعیان بحرین اظهار داشت: تا زمانی که برخی دولت های اسلامی از تروریسم حمایت کرده و از آنها برای رسیدن به اهدافشان بهره می گیرند و همچنین تا هنگامی که فتواهای سیاسی و دنیوی از سوی علما صادر می شود، امیدی به نجات امت نیست.

 

وی بر لزوم پذیرش خواسته های مردم از سوی حکومت ها تأکید کرد و ادامه داد: این حکومت ها چاره ای جز پذیرش خواسته های مردم ندارند، خواسته هایی که تغییر در رأس آنها قرار دارد.

 

آیت الله عیسی قاسم در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه از برخی عزاداری ها در عاشورا انتقاد کرد و خاطر نشان ساخت: مراسم عزاداری حسینی هیچ تفاوتی با سایر مسائل زندگی ندارد و هر چه در ایام دیگر حرام، حلال، مکروه و مباح است در ایام عزاداری حسینی نیز همین احکام را دارند.

 

خطیب جمعه شهر دراز بحرین تأکید کرد: برخی عزاداری ها نظیر گام برداشتن بر روی آتش و هروله زنان در عزاداری در روز عاشورا نباید جایگاهی در عزاداری داشته باشند. هیچ کس نمی تواند گام برداشتن بر روز ذغال گداخته را مباح بداند، چه در ایام عادی صورت گیرد یا اینکه در مراسم عزاداری حسینی انجام شود./980/ب901/د

ارسال نظرات